Ekstra blæsere til CoolerMaster Elite 430 (USB 3.0)

  • Jeg har fået en computer med et CoolerMaster Elite 430 (USB 3.0) kabinet. Jeg ved ikke ret meget om blæsere. Men der kan i hvert fald være nogle ekstra på kabinettet. I kan se kabinettet og de typer blæsere, som kan bruges under specs her: http://www.coolermaster.com/case/mid-tower/elite-430-usb3/


    Jeg har kun den standard blæser som sidder foran. Vil I hjælpe mig og linke til nogle ekstra blæsere som passer til det. I har nok meget mere forstand på det end jeg har. Den skal helst ikke blive for varm, når jeg spiller eller har store grafikprogrammer åbne.

  • Hrm


    Top: 120mm fan x 2 (optional)
    â— Front: 120mm red LED fan x 1 (installed), or 140mm fan x 1 (optional)
    â— Rear: 80/90/120mm fan x 1 (optional)
    â— Side: 120mm fan x 1 (optional)
    â— Bottom: 80/90/120mm fan x 1 (optional)


    Kræver ikke meget forstand, ovenstående er de mulighedder du har, så indkøb derefter. Umiddelbart ville 2 blæsere i fronten være ideelt, men det understøtter den ikke. Måske overvej en 140mm i fronten og smid den originale blæser i bunden.
    Men er det overhovedet et problem er dine temperature for høje? Ellers er der ingen grund til at smide flere blæsere i. Så er det meget vigtigere at holde dine komponenter støv fri. Og desvære er der ikke støvfilter i fronten så du burde rense dit grafikkort 1 gang om året cirka.


    Og husk smider du flere blæser i dit nuværende kabinet øger du kun airflow og derfor trækker en del mere støv ind.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Med grafikkortet og processoren skal der en dybere rengøring til end støvsugeren da den kun tager løst støv hvor det i grafikkortet/processor køleren har det med at klumpe sammen med tiden. Så det eneste man kan gøre er at tage kortet fra hinanden og rense den indefra. Det kræver dog man har tungen lige i munden, men bestemt noget de fleste kan gøre selv!


    Pas desuden på med støvsugeren, kunne sagtens føre til en kortslutning af dine komponenter.


    En kompressor ville sikkert også virke men jeg ville måske være bange for at blæseren ikke kan holde til trykket og måske gå i stykker.


    Ellers køb nogle støvfiltre til at montere udenpå kabinettet. Det er det mest effektive mod støv :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb