Apple TV 2 + Medie Center

  • Længe siden jeg har været aktiv her inde.
    Men står i den situation hvor jeg har forsøgt nu at søge på lidt forskelligt angående mit gamle Apple TV 2.


    Jeg er igang med at anskaffe mig et nyere et af slagsen, men mit spørgsmål går på, om nogle ved om der er et media center app der er supporteret til aTV2??


    Både Kodi(XBMC) og PLEX supportere det ikke. Og umiddelbart kan jeg ikke se det er muligt hverken at installere PLEX eller Kodi..
    Kodi kan jeg ikke da dens filer ikke vil installeres. Mens PLEX kan jeg ikke finde ud af om jeg fejler, eller det bare ikke virker længere..


    Hvis ingen af de 2 virker, så leder jeg efter nyt.. og det er her jeg er HELT på herrens mark..
    For jeg kender ingen alternativer som jeg kan installere på mit Apple tv, så jeg kan udnytte mit apple tv optimalt.
    Jailbreak eller ej, nu skal det bruges :)


    På forhånd rigtig mange tak :)

  • Nu fremgår det ikke helt tydeligt hvad der ikke virker for dig.
    Men jeg har selv et jailbreaket apTV2 med XBMC kørende på. Så kan ikke se hvorfor du ikke skulle få det til at virke.
    Efter jeg jailbraekede mit, var det super let at ssh ind i aptv2 for derefter at installere XBMC.
    De har også deres egen wiki, som meget tydeligt beskriver hvad du skal gøre for at installere Kodi/XBMC


    http://kodi.wiki/view/HOW-TO:Install_Kodi_on_Apple_TV_2



    Ved ikke om det hjælper dig, og om du måske allerede har forsøgt dig på det, men uden held.


    Håber om ikke andet du finder en løsning.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • Problemet er opstået ved at jeg fik problemer med mit ATV og De skiftede til Kodi...
    Det var mest navigationen der var gal og virkede som om er atv'et ikke kan klare det.
    Genstarter random osv.


    Når det sagt har det kørt smooth før i tiden.
    Plex supportere nu heller ikke atv2 og det gør
    Mig bange for det skaber samme ustabilitet...

  • Jeg sad igår og legede lidt med mit aTV2, og kan gldt se hvad du mener med at Kodi er lidt sløv i det.
    Fandt dog en mulighed for at installere en specifik version af XBMC.
    Det vil eventuelt give dig muligheden for at installere XBMC Frodo, hvilket var en ret stabil version til aTV2.
    Du kan se linket nedenfor:https://matthill.eu/tutorials/…i-downgrade-xbmc-install/


    Hvad angår Plex så er aTV2 ikke supporteret mere som du rigtig nok skriver. Men synes jeg fandt et sted, hvor du kunne bygge connectoren selv, og på den måde anvende plex. Det er ikke noget jeg har testet, ud over at få plex connectoren ind på aTV2.


    Jeg vil anbefale XBMC.


    Håber det hjælper lidt.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • Jeg sad igår og legede lidt med mit aTV2, og kan gldt se hvad du mener med at Kodi er lidt sløv i det.
    Fandt dog en mulighed for at installere en specifik version af XBMC.
    Det vil eventuelt give dig muligheden for at installere XBMC Frodo, hvilket var en ret stabil version til aTV2.
    Du kan se linket nedenfor:https://matthill.eu/tutorials/apple-tv-2?e-xbmc-install/

    Umiddelbart er dette ikke muligt da ikke har en tidligere package?? Det er i hvert fald så vidt jeg læser..
    Mit aTV2 er desværre opdateret til den nyeste udgave. Selvom jeg har haft det Jailbreaked før og haft Kodi på.. så ved jeg ikke umiddelbart hvordan jeg downgrader, jeg forsøgte for en del år tilbage, men uden held.. :(
    Måske du kender nogle fif eller lige kender guiden??
    Og du har helt ret i at Frodo versionen var LANGT mere stabil ;) hehe

    Hvad angår Plex så er aTV2 ikke supporteret mere som du rigtig nok skriver. Men synes jeg fandt et sted, hvor du kunne bygge connectoren selv, og på den måde anvende plex. Det er ikke noget jeg har testet, ud over at få plex connectoren ind på aTV2.

    Det har du nok helt ret i. ulempen ved PLEX er at jeg skal abbonere på det.. for at få de features jeg har været vant til ;)

  • Hvilken firmware har du nu...?
    Jeg havde selv lidt problemer med at jailbreake igen, men fandt en løsning med at bruge en stationær computer, samt tage strømmen fra og til enheden på de helt rigtige tidspunkter. Derudover brugte jeg Sn0wbreeze og SeasonPass... Og wupti dupti, sko fra Gucci, som lykkes det.

    Kabinet: Corsair Graphite 230T Orange
    Mobo: Asus ROG z370 Gamiing-H
    CPU: Intel I5-8600k @ 5ghz
    PSU: Cooler Master G650M
    GPU: Manli GeForce® GTX 1080 Ti Gallardo

  • Hvilken firmware har du nu...?
    Jeg havde selv lidt problemer med at jailbreake igen, men fandt en løsning med at bruge en stationær computer, samt tage strømmen fra og til enheden på de helt rigtige tidspunkter. Derudover brugte jeg Sn0wbreeze og SeasonPass... Og wupti dupti, sko fra Gucci, som lykkes det

    Jeg har den nyeste til aTV 2..... Men jeg vil da gerne forsøge mig på det du fortæller.
    For det lyder da interessant.. :) Men kan også være bare jeg køber mig et aTV 3 og jailbreaker det istedet eller 4'eren :D