Opgradering af PC hardware til gaming & renderinger

  • Hej Tweakers


    Dette er mit første indlæg og jeg oprettede brugeren da jeg har hørt gode ting om dette forums hjælpsomhed og viden.


    Jeg har pt. en "gamer"-pc som jeg købte tilbage i 2012 i stedet for en bærbar med henblik på at udskifte hardware når det engang skulle blive nødvendigt.
    Den har kørt super fint men det er ved at være tid til at opgraderer den. Jeg bruger den primært til gaming (ala. Fallout 4, Witcher 3, Metro LL) men også til rendering (computerlavede realistiske billeder) hvilket er MEGET krævende for min CPU!!!


    Jeg har bemærket at komplett har hardware tilbud den kommende weekend og mit spørgsmål er derfor:


    - Hvilken hardware skal jeg prioriterer at udskifte først? Hvor får jeg mest for pengene?


    Min hardware er pt.:


    Intel Core i5-3570 CPU 3,4 GHZ
    AMD Radeon HD 7850 2 GB
    8 GB DDR3 (tror jeg) Kingston Ram
    ASUS PCE-N15 11n Wireless LAN PCI-E Card


    Jeg kan desværre ikke lige huske (eller finde ud af) hvilket motherboard der sidder i. Den fremgår ikke under "enhedshåndtering".


    Jeg sætter stor pris på alle tilbagemeldinger - på forhånd tak :clap:

  • Det er en meget fin processor og faktisk ville du ikke få meget ud af at opgradere hvis ikke det var fordi de du skulle bruge den til rendering. Og hvis den ikke kan trække det jamen så kan jeg næsten kun tro det er fordi den mangler kerner.


    Din processor har rigeligt kræfter så længe du ikke leder efter det ypperste. Men skal du render hurtigere, så skal du finde ud af om du mangler tråde eller ren hastighed. En i7 3770 ville nok gøre det. Men måske er du ude i noget med 6-8 kerner.


    Du kunne prøve at overclocke din CPU men den er begrænset da det ikke er en K model.
    http://www.tomshardware.co.uk/…84188/overclock-3570.html



    Hvis du vil spille spil som dem du har nævnt(altså nogle af de hårdeste spil at trække) og du gerne vil fortsætte i fremtiden så ville jeg anbefale dig at satse stort, det er den billigste måde i det lange løb. Vent til de nye grafikkort udkommer og gå efter efterfølgeren til 970. Kommer nok til at ligge omkring 3000+.
    Men det kommer også an på hvor godt du vil køre spil. Altså et brugt 780 til lidt mere end 1000 ville give dig et massivt yddelsesboost. Men dit nuværende kort vil stadig kunne spille alle spil flere år frem. Så det kommer meget an på behov og ikke mindst hvilken opløsning/opdateringshastighed du spiller ved.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb