Corsair K70 vs. K70 RGB

  • Hej


    Er der nogen herinde som kan fortælle mig om der er nogen forskel på Corsair K70 vs. K70 RGB udover at RGB modellen har 100% programmerbart lys ?


    Overvejer nemlig at købe en af de to modeller efter at have læst test af dem herinde på Tweak:


    Corsair K70
    http://www.tweak.dk/review/Cor…0_gamer_tastatur/1598/1/1


    Corsair K70 RGB
    http://www.tweak.dk/review/Corsair-Gaming-K70-RGB/2112/1/1


    Jeg kan se RGB modellen koster ca. 200 kr. mere, men hvis forskellen kun ligger i programmerbart lys, så vil jeg nemlig hoppe på det normale K70, da det med lyset ikke har betydning for mit valg.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Det er den eneste forskel på de to tastaturer. ;)


    Tak for dit svar så tror jeg, jeg napper et normalt K70 :)

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Hvis det er så har jeg et "normalt" K70 liggende du kan købe - Med MX Reds. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hvis det er så har jeg et "normalt" K70 liggende du kan købe - Med MX Reds. :)



    Kikkede egenlig efter MX Brown, da jeg både bruger min pc til at spille og skrive, og havde læst mig til at MX Brown var den bedste allround.


    Hvad forventer du i pris for dit MX Red inkl forsendelse?

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Brown vs. Red kommer mest an på smag og behag. Reds har ikke "klik" reaktionen når du trykker dem ned, så du får ikke den helt samme feedback. Derimod larmer de ikke helt så meget, og hvis man skriver meget, kan de være mere behagelige. Det er ihvertfald min egen erfaring med begge, samt Blues (som er virkelig clicky browns)


    Forventer 500, så betaler jeg for fragten. Det er købt hos CDON d. 2015-02-02, så der er stadigvæk reklamation på det. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Brown vs. Red kommer mest an på smag og behag. Reds har ikke "klik" reaktionen når du trykker dem ned, så du får ikke den helt samme feedback. Derimod larmer de ikke helt så meget, og hvis man skriver meget, kan de være mere behagelige. Det er ihvertfald min egen erfaring med begge, samt Blues (som er virkelig clicky browns)


    Forventer 500, så betaler jeg for fragten. Det er købt hos CDON d. 2015-02-02, så der er stadigvæk reklamation på det. :)


    Top.
    Kan du ikke sende mig en privat besked med enten mobilepay eller kontonr til bankoverførelse, så sender jeg lige min adresse retur.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Det er selvfølgeligt smag og behag, RED er uden tvivl det bedste til FPS gaming. Men jeg synes egentlig også det er rarest at skrive på RED frem for BROWN.


    Ja der har jeg det helt omvendt. Kan ikke fordrage Reds til nogen form for gaming. Jeg kan godt lide at have responsen fra browns, så jeg ved hvornår en knap er aktiv. Man kan selvfølgelig argumentere for at f.eks. WASD kan være red på et gamer keyboard der ellers bruger Browns.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Har selv browns på mit K70 RGB og det samme har kæresten på hendes Strafe RGB, og selvom vi begge giver den gas med skoleopgaver, så synes jeg ikke på nogen måde det virker generende. Men det er vist smag og behag. Har prøvet både reds og blues i butikker og hos venner, og jeg er egentlig af den opfattelse at det er fuldstændig ligegyldigt for mig ;)

  • Hehehe. Der er ingen tvivl om at det er en smagssag. I sidste ende fungerer alle switches jo lige godt til det grundformål de har - at registrere klik. Hvis vi en dag får analog switches der kan måle hvor langt de trykkes ned som på konsol joypads bliver det nok mere vigtigt.


    Der er jo også en del producenter efterhånden som alle har deres egen tilgang til hvordan de skal være. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ville anbefale at prøve tasterne, det er sgu den bedste måde. For mig var det en helt Wow effekt at prøve brown switches. Min kammmerat nævner stadig i ny og næ han er jaloux at han ikke købte med MX brown switches :P

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Der er bare ikke mange butikker der tilbyder prøver. Hvilket er en skam da en simpel switchtester koster et par hundrede og kan bruges til dommedag. :rolleyes:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • det er vist en forskel i hvordan led'sne sidder ved tasterne så de skulle angiveligt holde længere i de nye rgb versioner fordi de ikke er lige så udsat for statisk elektricitet der kan opstå når man trykker knappen ned.
    men jeg kiggede på dem for noget tid siden og nappede det almindelige røde K70 fordi det var simpelthen ikke selling point nok til mig :-)
    Men hvis det er dit første mekaniske keyboard så er det vigtigt at komme ud og prøve de forskellige switches :-)



    personligt er jeg mest til brown's ;-)


    mener at proshop faktisk har sådan en key tester liggende i højbjerg på disken :-) ellers plejer elgiganten at have nogle forskellige keyboards liggende fremme så man kan teste :-)


    held og lykke med indkøbet :-) K70 er et møg fedt keyboard uanset versionen :-)

  • Har fået brugt det ca. 1,5 time i dag til at game lidt diablo 3.


    Må indrømme det krævede en lille smugle tilvænning i forhold til mit gamle microsoft sidewinder s4, men sådan er det jo med alt nyt.
    Har endnu ikke prøvet at skrive på det endnu, men det kommer nok på et tidspunkt.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • ja og man kan få en en dims til chrome der slår f12 knappen fra for det er super træls at den sidder så tæt på backspace ;-)


    tillykke med keyboardet og god fornøjelse :)