Computer starter, men intet billede.

  • Hej Tweak.dk


    Efter 4 års tro tjeneste, er min computer stået af - tror jeg da.


    Jeg har det problem at jeg gjorde min computer rent i går, som jeg plejer med min specielle lille støvsuger. Den eneste forskel fra denne, og til de andre er at jeg valgte at tage mit grafikkort ud, da jeg kunne se fansne havde scoret en god omgang støv og jeg tænkte derfor at jeg ville gøre dette rent også. Jeg har haft kortet til at ligge på et stykke køkkenrulle, og rengjort fansne med vatpinde.


    Jeg kan fint starte computeren, og den kører også med LED lys i motherboardet, og få HDD'en + alle kølere til at starte op som de skal. Den siger dog ikke den famøse "bip" lyd som de siger på div. forums at motherboardet skal ved boot. Synes nu heller aldrig jeg har lagt mærke til det.


    Motherboardet har ikke et ekstra stik til skærm - så jeg har ingen mulighed for at teste om det er grafikkortet der er stået af.
    Jeg har prøvet have ram i det forskellige porte, samt pille alle stik ud og ind af bundkortet, for at sikre mig at det ikke er mig der har slået et eller andet løst. Umiddelbart vil jeg heller ikke mene at der er ramt noget på motherboardet eller andre dele, som har taget en smule skade.


    Specs:


    CPU: Intel i5 (Kan ikke huske den korrekte model)
    Strømforsyning: Corsair 550w
    RAM: Kingston HyperX 8 GB DDR 3 1600 Mhz
    HDD: WD 500 Gb 7200 RPM
    Motherboard: MSI PC67A-C43
    Grafikkort: MSI GTX 560 Ti Twin Frozr


    Hvad gør jeg? Kan jeg overhovedet gøre noget for at sikre at det ikke bare er en fejl 40, udover det jeg allerede har gjort - eller er det bare at få skrottet den i en fart, og få noget nyt stablet på benene?


    På forhånd tak.
    Benjamin. :9xo

  • Nu kan jeg ikke huske om dit gfx kræver pci-e strøm fra psuen. Men hvis det gør har du så husket at tilslutte strømmen igen?


    Du kan også prøve at resette din bios ved at pille det lille runde batteri ud af bundkortet og så vente 5-10 minutter inden du isætter det igen.


    Det er kun hvis din cpu er fra første gen. i5 at der ikke er en indbygget gpu på cpuen. Sikker på at der ikke sidder et vga stuk på dit bundkort?


    Har du mulighed for at sætte dit gfx i et andet pci-e slot?

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hej ShoutingSeeker.


    Mit GFX kræver strøm direkte fra PSUen via. 2x 6 pin stik.
    Jeg har prøvet at resette BIOS ved at pille batteri ud i en halvtime og holde tænd og sluk knappen inde uden strøm tilsluttet i ca. 30s for at dræne det sidste strøm. Jeg har også en CMOS reset knap bagpå, som jeg også har prøvet at bruge - Dog uden held.


    Jeg er overbevist om at der ikke sidder et VGA stik på mit bundkort, og hvis der gør, så skal jeg virkelig en tur til optikeren. Det håber jeg nu ikke er tilfældet :rolleyes:


    Der er desværre kun dette ene PCI-E slot, af hvad jeg lige kan se af i bundkortet. :(


    Jeg har ingen mulighed for at teste med anden PC..
    Mener min CPU er første gen af I5, hvis det ikke kun er en I3. Jeg kan desværre ikke se det på den ordre bekræftigelse derfra jeg har købt computeren, og hukommelsen er ikke hvad den har været :/. Ved dog den er købt d. 19/1-2011 hvis det da kan hjælpe bare det mindste..


    Håber dette er info nok fra min side.
    Jeg kan også nemt tage nogle billeder og fyre af sted.


    Mvh
    Benjamin.

  • Aner intet om dit it niveau så ! Har du prøvet de grundlæggende fejlsøgnings steps at efter tur at tage ALT hvad der er forbundet til bundkortet fra og så til igen ?
    Mest sandsynligt at GPU'en måske ikke er kommet helt på plads !
    Rotere GPU blæserene når du starter pc'en ?
    Er vga/dvi/hdmi eller displayport stikkene ikke kommet helt på plads ?
    Er det muligt at kablet i skærmen har løsnet sig ?


    Håber det bedste for dig !

  • Aner intet om dit it niveau så ! Har du prøvet de grundlæggende fejlsøgnings steps at efter tur at tage ALT hvad der er forbundet til bundkortet fra og så til igen ?
    Mest sandsynligt at GPU'en måske ikke er kommet helt på plads !
    Rotere GPU blæserene når du starter pc'en ?
    Er vga/dvi/hdmi eller displayport stikkene ikke kommet helt på plads ?
    Er det muligt at kablet i skærmen har løsnet sig ?


    Håber det bedste for dig !



    Hej DaveP,


    Velkommen til.


    Mit IT niveau er nogenlunde i forhold til at jeg har sat ved siden jeg var 5, og er da ovre i 20'erne nu :9xo .
    Alt du skriver af forslag, har jeg prøvet. Har endda også skaffet en ekstra skærm og teste med, at det nu ikke var skærmen + prøvet andre ledninger (Sådan nogle gemmer man jo). Har endda prøvet en anden strømledning til strømforsyningen, for at være sikker på det ikke var den der var gal.


    Computeren starter som normalt, og jeg kan høre at HDD'en og det hele starter, men for mig virker det som om at den kører i ring med at lukke ned og starte op (Uden at man sådan rigtigt kan mærke/høre det). Men det kan jeg selvfølgelig ikke bekræfte 100%, da jeg ikke kan få billede på skærmen.


    Den kan fint køre i 1 time uden at der sådan sker yderligere andet end den kører som den plejer, når jeg bare lader den stå.
    Umiddelbart vil mit gæt være at det er AGP porten der har taget skade, men det kan jeg bare ikke se at den skulle være gal nogen steder.
    Jeg fjerner ikke så ofte mit hardware, men jeg sørger altid for at være sikker på hvad der skal ske, inden jeg gør noget.... :cursing:



    Mvh.
    Benjamin.

  • Jeg har kikket på det MB der kommer nærmest det du skriver at det er som ikke eksistere, men der er et MSI P67A-C43 og det har en pci-e ver 2 ikke agp !


    Du skrev til at starte med at der kom lys i led på MB når du trykkede på start knappen samt at hdd rotere og blæsere køre, det siger mig at PSU og det meste af MB virker så imo er det GPU'en som du sikkert rensede lidt for entusiastisk !
    Et andet Nvidia kort med samme pci- e v2 som måske ikke er helt så godt koster lidt over 310 kr
    http://www.bj-trading.dk/bjsho…ANAYZ&pn=ASUS&vare=818384


    kunne være en overkommelig måde at checke den del på, før den store omgang med helt ny pc !


    Hygge mvh DP

  • Hej


    Jeg har selv brændt fingerne på en PC rengøring.
    Alt fungerede før rengøring, med trykluft. Men efter, var der intet billede på skærmen.


    Alt lød til at starte fint op, men intet "ok" beep, og intet billede.


    Heldigt for mig, startede jeg med at udskifte PSU, og det virkede. Computeren kørte normalt igen.
    Jeg prøvede også at sætte den gamle PSU i igen. Samme resultat, intet billede.


    Jeg tror, og jeg er ikke strøm ekspert, at "rest" strøm i systemet og trykluft rengøring ikke er en god kombination.


    Held og lykke

  • Hej,


    Nu gør i mig en lille smule bange, når i skriver to vidt forskellige ting :O.


    Har lige testet med andet Grafikkort som jeg tilfældigvis lige kunne findes i min kærestes lillebrors maskine - dette resulterede desværre i der heller intet billede var.


    Er lidt på herrens mark om jeg skal smide den ind forbi den lokale IT hustler og betale de 500 dask de koster for at få fejlen af vide 100%, eller om jeg skal få smidt computeren af helvedes til, nu når den alligevel er 5 år gammel.... :/.


    Er der en måde man kan teste om det er PSU'en det er galt med, uden at skulle anskaffe sig en anden??


    Takker for inputs alle sammen.
    Det betyder meget :thumbup:


    Mvh
    Benjamin.

  • Jeg vil gætte på PSU eller motherboard er kortsluttet ved rengøring.


    I begge tilfælde det eneste man kan gøre er at låne et andet mobo/PSU og prøve at sætte i for at finde ud af hvilken af dem det er.

  • Hop ind på Labtech.dk og se om der er en butik i nærheden af dig.
    Der kan de diagnostisere din pc helt gratis og uforpligtende :)

  • Hop ind på Labtech.dk og se om der er en butik i nærheden af dig.
    Der kan de diagnostisere din pc helt gratis og uforpligtende :)


    Computeren har jeg d.d. afleveret hos Labtech, efter en hel dag hos en kammerat hvor vi fejlsøgte lidt.
    Umiddelbart er CPU'en ikke brændt af, hvilket er en 50/50.
    Grafikkortet er med garanti ikke brændt af, så håber inderligt at det er bundkortet så vi kan banke et nyt I, og opgradere lidt på den lange bane :clap: :clap: .



    Vi må se hvad Labtech siger til det mandag/tirsdag.