Første computer selv-byg

  • Halløj derude


    Jeg er igang med at sammensætte min første selvbyg, og har brug for lidt feedback på om det giver mening det jeg har sat sammen.


    Kabinet: Fractal Design Define S Black
    Bundkort: Gigabyte GA-Z170-Gaming K3
    CPU: Intel Core I5-6500 Skylake
    GPU: EVGA GeForce GTX 970 4GB
    PSU: Corsair CX750, 750W
    SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD
    SSHD: Seagate Desktop SSHD 1TB
    Ram: HyperX Fury DDR3 1866MHz 16 GB Black (2x8GB)
    Netkort: Pas



    Alt feedback er velkommen, mange tak.

  • Enten skal du vælge en cpu der kan overclockes eller et anden bundkort. Du kan bruge den cpu i bundkort, men det giver ikke rigtig mening at kombinere de to ting. Jeg havde taget det bundkort og så valgt en i5 6600k, da denne ikke har låst multiplier og dermed kan overclockes. Hvis du vil have mulighed for sli, er det et OK bundkort. Hvis ikke kan du vælge et billigere der ikke understøtter sli.


    Kommer du ikke til at køre med 2 grafikkort, er der ikke nogen grund til en 750 watt psu. Og den du har fundet er ikke videre god. Kig på evga supernova g2 550w ell. hvis to grafikkort en 750 w.


    Og havde valgt en anden SSD, kig på Samsung Evo 850 250 gb, for det er en af de hurtigste, og så leverer Samsung den med 5 års garanti.


    IMO ingen grund til en sshd, da du har en ssd. Bare vælg en 1 tb wd blue.


    Skylake bruger ikke ddr3 ram, men ddr4. Eller jo, Skylake kan bruge ddr, men det er ddr3l.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Netkort: Pas

    Netkort køber man ikke mere ved siden af, med mindre du har behov for noget virkelig ekstremt ekstraordinært over 1000 Mbit, hvilket så også skal understøttes af resten af dit hjemmenetværk.


    Hvis du ønsker en trådløs forbindelse, så skal du selvfølgelig have et trådløst netværkskort, men det kan ikke anbefales til en stationær gamer pc, da hastighederne er meget langsommere end på en kablet forbindelse..


    Men nu om stunder bruger man bundkortets onboard netkort. ;)

  • Hej Kajakspasseren


    Held og lykke med dit første pc-byg :9xo
    Jeg har ikke noget videre at tilføje, som ikke er blevet sagt.. Dog synes jeg at have læst rundt omkring, at netop nu, er et taktisk dårligt tidspunkt at indkøbe hardware til sin pc, da der til sommer bliver lanceret nye grafikkort, hvorfor prisen på de nuværende grafikkort vil falde..
    Nogen må lige rette mig, hvis jeg har misforstået..

    Intel Core i7-9700k | Gigabyte Z390 Aorus Pro | MSI Geforce RTX 2070 Gaming Z | HyperX Fury 16gb 3200mhz | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB | WD Desktop Blue 1TB | NZXT Kraken X42 | Corsair RM1000X

  • Quote


    Held og lykke med dit første pc-byg :9xo
    Jeg har ikke noget videre at tilføje, som ikke er blevet sagt.. Dog synes jeg at have læst rundt omkring, at netop nu, er et taktisk dårligt tidspunkt at indkøbe hardware til sin pc, da der til sommer bliver lanceret nye grafikkort, hvorfor prisen på de nuværende grafikkort vil falde..
    Nogen må lige rette mig, hvis jeg har misforstået..


    Det er ikke pga pris faldet. Det er pga de nye grafikkort virker til at blive betydelig bedre. Imo er det meget dumt at købe grafikkort nu. vent i det mindste til der er mere data om de nye kort. De skulle gerne blive vist på næste messe som er her snart.


    Til trådstarter. Nu ved jeg ikke hvilken spil du skal spille. Men Der kommer spil som vil have stor fordel af i7. som star citizen. pt har jeg fortrut jeg ikke købte en i7 fordi den er bedre fremtids sikkeret.