At kyle lortet ud, eller erstatte de væsentligste dele??

  • Wazzup!?
    Jeg sidder lige nu med følgende setup, og er døende.... :!: :!: :!:



    Antec 300 kabinet
    Antec 550W Power supply


    Intel DP45Sg
    Intel Core 2 Duo E8400 3GHz
    8GB RAM Kingston HyperX 1333MHz
    Radeon HD 5750
    320GB HDD RAID1 7200RPM
    500GB HDD RAID1 5400RPM (Alternative 1TB RAID0)
    Win7 Ultimate



    Jeg har et døende grafikkort, som bliver mere og mere sløv.. massive fps drops.. og føler generelt set, at jeg sidder med forældet hardware...
    De spil jeg spiller mest er:


    *League Of Legends :finger:
    *CS:GO :pinch:
    *Terraria :wacko:
    *Saints Row IV :wacko:


    Vil sindsygt gerne kunne spille basale spil med god grafik (Høj->Ultra) Men er sgu i tvivl om, hvor meget jeg skal skifte før jeg kan klare mig igen.. og hvor meget jeg skal af med i kroner øre for at opnå en bedre oplevelse end den jeg sidder med nu.. :o .. :cursing: :cursing: :cursing: :cursing:


    Alt er relativt.. derfor så jeg helst at skaffe en budget løsning.. måske i3 eller lign... Og så ville det da ikke gøre noget hvis der var tale om et fedt kabinet :)



    Ser frem til at høre fra jer folks! :) :clap: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :cheers:

  • Må sgu erkende at du lige så godt kan kyle det ud - 775 platformen er mere end bare lidt død efterhånden, og du skal alligevel ud i bundkort, CPU og RAM på én gang. Du kan eventuelt prøve at lede efter en brugt omgang CPU, Bundkort og RAM fra 1150/1151 platformen. Der er mange der opgraderer til de helt nye platforme for tiden.


    Kig efter noget ala. en 3570K og et bundkort der passer dertil. Du skal også af med dine RAM da vi bruger DDR3 nutildags. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • det kommer vel an på penge pungen :-)
    hvis pengene er små så ville jeg sige find et brugt 970gtx og så gå bag efter på jagt efter en samlet brugt pakke socket 1155 elelr noget i den stil :-)
    men nåpr det er dit gfx der er ved at dø så ville jeg da klart skifte det først, det kan jo også flyttes med videre :-)
    måske en ssd ville være en god ting også det kan også gøres relativt billigt :-)