Gaming monitor

  • Jeg leder efter ny gaming monitor.


    Er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe, da mit budget lægger på omkring 15-1700 kr. max.


    Mange skriver at man skal købe 27 tommer, men priserne er høje, samt jeg "kun" har en 24 tommer skærm nu.


    Ville sætte pris på jeres hjælp, på forhånd tak for det ;)

  • ASUS VG248QE - 144hz - 1ms - 1920x1080
    Det er en af de bedste, hvis ikke DEN bedste skærm til prisen.
    De sælges hele tiden på brugtmarkedet.
    Tror ikke du skal satse for meget på at købe noget nyt, da en god ny monitor til gaming ligger fra ca. 2000,- og opefter.

  • ASUS VG248QE - 144hz - 1ms - 1920x1080
    Det er en af de bedste, hvis ikke DEN bedste skærm til prisen.
    De sælges hele tiden på brugtmarkedet.
    Tror ikke du skal satse for meget på at købe noget nyt, da en god ny monitor til gaming ligger fra ca. 2000,- og opefter.

    Okay, jeg har selv lavet lidt research og fundet disse skærme og ville lige høre om de var okay?









    http://www.elgiganten.dk/produ…b-24-gaming-pc-skarm-sort





    http://www.elgiganten.dk/produ…-skarm-sort#tab-more-info





    https://www.proshop.dk/Skaerm/…pc&utm_campaign=pricesite

  • Det kommer an på dine behov, altså hvilke spil du spiller, om du bruger din computer til andet end spil.
    Jeg kan sige så meget, at ingen af de skærme du linker til er helt dårlige. MEN !!!!, hvis du spiller hurtige skydespil, så vil du få en klar fordel ud af at købe en skærm med minimum 120hz.


    Jeg ville stadig anbefale at søge efter noget brugt. Det lyder måske ikke så fedt, men i din prisklasse får du klart en kæmpe fordel ud af det.

  • Omvendt så er en 120hz skærm fuldstændigt ubrugelig hvis du ikke kan trække 120fps i de spil til at begynde med. Så er det sgu bedre at bruge de penge på en bedre skærm(mærke/model), større areal eller IPS.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg spiller ikke rigtig skydespil.


    Det er faktisk mest til min PS4 og lidt til min stationær pc. Det er mest sportsspil, UFC, FIFA, NBA2k jeg har spillet det sidste års tid. På pc spiller jeg mest strategispil, dog har jeg spillet nogle skyde spil, men de som jeg har spillet, har jeg ikke oplevet problemer med, på den nuværende monitor.


    Det er kun når jeg kobler min PS4 på, det er ikke dårlig grafik den levere, men man kan godt mærke forskel på mit tv 55 tommer som er et 4k, amberlight tv. Men foretrækker at game på mindre skærm.

  • Så kan du sagtens købe den 27" skærm du linkede til.
    Og ja, HerrMansen har ret i, at det ikke giver meget mening at købe en skærm med flere hz, hvis man ikke kan trække tilsvarende fps

    Ja, men nu tænker jeg lidt at den skærm du henviste til tidligere (asus) den koster 2299 hos de større forhandler fra ny, så hvad er fordelene/ulemperne ved at vælge 27" acer over asus 24" ??


    Jeg sætter stor pris på jeres hjælp end til videre, tusind tak :D

  • Ting der taler for ASUS VG248QE:
    -144hz
    -højere lysstyrke
    -kan justeres i højden


    Ting der taler for Acer G276HLFB:
    -27" størrelse
    -højere dynamisk kontrastforhold (gør en forskel på farverne)


    Der er faktisk ikke ret meget andet.
    Aceren burde dække dit behov helt fint :)

  • Jeg ville umiddelbart sige Benq XL serie, hvis du spiller CS:GO eller andre competitive skydespil. Men eftersom du siger du vil bruge den til din PS4 og sports spil, ser jeg ingen grund til, at købe en 144hz skærm.


    Gå med den større skærm, samt IPS.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB