Opgradere Gamer PC

  • Jeg er efterhånden ved at indse at jeg nok ikke kan presse min kære computer mere, den er også ved at være godt oppe i årene og den er begyndt at hakke og blive sådan rigtigt 'tung' i det somom grafikken ikke kan følge med mere. (FO4, The Division, Assassins Creed og hele blizzardpakken, D3,wow,hots osv...)
    Det her er hvad jeg arbejder med nu.

    Operating System
    Windows 10 Home 64-bit
    CPU
    Intel Core i5 2500 @ 3.30GHz
    Sandy Bridge 32nm Technology
    RAM
    8.00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
    Motherboard
    Gigabyte Tecohnology Co. Ltd. H61M-S2PV (Intel Core i5-2500 CPU @ 3.30GHz)
    Graphics
    SMS27A350H (1920x1080@60Hz)
    2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 Ti (NVIDIA)
    Storage
    931GB Seagate ST31000524AS ATA Device (SATA)
    223GB KINGSTON SV300S37A240G ATA Device (SSD)


    Cooler master Glite Elite 430 Black i fin stand.
    Jeg tænker at HDDerne er fine og bare ryger med over i den nye, har desuden ekstra 3TB liggende et eller andet sted.
    Jeg vil gerne ende ud med noget der ligner: 980 TI, en Intel Core i7-6700k og en god håndfuld ram. Men så ved jeg heller ikke mere end det.
    Så spørgsmålet lyder:
    Hvordan kan jeg hurtigst og billigst (midlertidigt) opgradere PCen så den kan holde det næste halve års tid, hvor jeg så kan opgradere resten så det hele spiller (og hvad skal jeg så opgradere resten med?) :9xo

  • Der kommer nye grafikkort indenfor de næste måneder og desuden kommer der en lidt kraftigere i7/i5 til sommer. Så hvis du vil have en vild maskine ville jeg vente lidt. Din nuværende pc burde også spille alt på markedet, spil som The division kræver nok du nedsætter grafikken til low-medium, men der er ikke det du ikke kan trække :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Køb et nyt grafikkort, så er den helt fin.


    Det giver ikke rigtig nogen mening af skifte CPU og RAM, medmindre du er meget hardcore til videorendering, photoshop etc........

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Køb et nyt grafikkort, så er den helt fin.


    Det giver ikke rigtig nogen mening af skifte CPU og RAM, medmindre du er meget hardcore til videorendering, photoshop etc........

    Word.


    Hvis man kan vente et par måneder, så kommer Nvidia's Pascal-serie. Det er IMO ikke et godt tidspunkt at købe nyt grafikkort lige nu. De grafikkort der er på markedet pro-tempore er baseret på efterhånden 2-3 år gammel teknologi.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Okaay, mange tak for de hurtige svar!
    Korvol, jeg kigger lige på nogen af de ting du linkede der :)
    Og til dem der snakkede om nye kort, så siger jeg mange tak for info! Det glæder jeg mig til at kigge nærmere på.
    Men ud fra svarene her, så virker det til at jeg bare venter på de der nye grafikkort så, og så er der ingen stress med de andre dele, right?

  • Okaay, mange tak for de hurtige svar!
    Korvol, jeg kigger lige på nogen af de ting du linkede der :)
    Og til dem der snakkede om nye kort, så siger jeg mange tak for info! Det glæder jeg mig til at kigge nærmere på.
    Men ud fra svarene her, så virker det til at jeg bare venter på de der nye grafikkort så, og så er der ingen stress med de andre dele, right?

    Lige præcis. De andre dele er helt fine.


    Og pas meget på med at kigge på benchmarks som #3 linker fra PassMark. Det er syntetiske tests, som f.eks. bruger ALLE kerner på en CPU, og derfor vil den Xeon have et langt bedre resultat end din i5 CPU. Men i virkeligheden ( i hvert fald i spil) vil der slet ikke være så stor en forskel.


    En god tommelfingerregel er, at hvis man har en i5, så er man godt på vej. Så meget bedre er de nyere generationer heller ikke, og det er de færreste spil som er meget CPU-tunge. Grafikkortet vil altid være det allermest afgørende i computerspil, punktum!

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13