Selvbyg Gamer PC

  • Hej.


    Jeg har lavet dette build ser det okay ud eller er der noget som skal ændres?


    Jeg er i tvivl om DDR3 eller DDR4 skal i?


    Jeg spiller Arma 3 og skal spille The Division m.m, jeg skal også kunne lave youtube i høj kvalitet.


    MotherBoard MSI Z97S SLI Krait Edition ATX LGA1150
    CPU Intel Core i7-4790K 4.0GHz Quad-Core Processor
    CPU KølerCooler Master Hyper 212 EVO
    RAM HyperX Savage DDR3 2400MHz
    GPU MSI GTX 980 4GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB SSD
    Harddisk Seagate Barracuda 2TB
    DVDAsus 24x DVD Burner
    Kabinett Fractal Design Define R5 Sort
    Strøm EVGA SuperNOVA 750 Watts G2 80+ GOLD Fully Modular
    SystemWindows 10 OEM

  • Hvor mange penge vil du skyde i det projekt?
    Hvis du har pengene så er skylake at fortrække lige nu. Men det koster noget ekstra... Spiller selv arma 3, og det trækker tænder ud.. Så hvis du vil køre det hele på ultra, så ville jeg kigge efter et 980Ti brugt. og skylake med ddr4 ram. Ellers ganske fornuftigt.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Hvor mange penge vil du skyde i det projekt?
    Hvis du har pengene så er skylake at fortrække lige nu. Men det koster noget ekstra... Spiller selv arma 3, og det trækker tænder ud.. Så hvis du vil køre det hele på ultra, så ville jeg kigge efter et 980Ti brugt. og skylake med ddr4 ram. Ellers ganske fornuftigt.

    altså lige nu er 13-13500 kroner det som jeg vil sætte i projektet. men er 980 Ti virkelig nødvendig for at spille Arma 3 i Ultra? har selv en 745 pt. og den kan godt køre det i ultra uden store problemer

  • Så skulle det ikke være noget problem at bygge en fed maskine... Nej det kommer an på hvor meget du forventer i FPS... Altså det er helt sikkert din cpu der kommer til kort her... Jeg skiftede fra Amd 8350 til skylake 6700K og med mit TitanX køre jeg omkring de 60FPS på ultra settings...
    Har dog ikke testet hvor meget grafikkortet udnyttes. Men tænker det bliver brugt godt...


    Har kigget det lidt igennem, og med et skylake build, bliver det måske lidt for dyrt, jeg endte på 14000. Så det ku godt være du skal købe 4790K istedet, som også er en super Cpu, den er bare ved at være gammel...

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W

  • Der er ikke den store forskel. Så skal du vente til næste generation, men så kan man jo blive ved... 4790K vil klart være den billigste løsning nu og her.. Men til fremtidige opgraderinger, er det et dårligt valg, DDR3 ram vil fade ud, og så skal du alligevel opgradere til DDR4. Men som sagt, det er en penge sag.

    Asus Maximus VIII Z170
    Intel Skylake 6700K
    Nepton 140XL
    Evga Titan X Superclocked
    HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB kit
    Sandisk Ultra ll 120Gb SSD
    Western digital 1TB
    Corsair CX 750W