Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 4. februar 2016, 07:48

Kan dette gøres bedre eller evt. billigere?

Jeg søger en hurtig computer til daglige opgaver.
Desuden har jeg et GTX 550 Ti som jeg påtænker at smide i, så den kan klare lidt spil som fx. CSGO.

Men er dette setup så overkill? Hvis ja, hvad mener I så jeg bør vælge i stedet? SSD'en er det eneste der ligger fast.

På forhånd tak! :-)

2

torsdag, 4. februar 2016, 11:52

Alternativt har jeg fundet disse:

https://www.mm-vision.dk/God-kontor-pc-vision-office

Mit spørgsmål til denne er: Kan jeg evt. sætte et GTX 750 / Ti i? Strømforsyningen er ikke særlig stor og det samme kan man sige om kabinettet.

Derudover har jeg kigget på denne:

https://www.power.dk/pc-og-tilbehor/barb…ar-pc/p-253626/

Det er godt nok en bærbar, men jeg synes egentlig den er udemærket til prisen.

Hvilke af de 3 løsninger ville I have valgt?

Og jeg håber selvfølgelig stadig at få kommentarer vedrørende den første mulighed, gerne med forslag til andre (billigere) komponenter, da jeg ikke er ude på at ofre mere end de omkring 4600-4700 kr.

3

torsdag, 4. februar 2016, 12:03

Altså hvis vi nu starter med hvad pc'en skal bruges til, så er det lidt lettere at finde ud af? :)

Bærbaren er fin nok men dit 550ti er nok kraftigere end det 920m og processoren er meget dårligere end hvad du kan finde i en stationær PC. Hvis ikke du skal bruge en bærbar så er en stationær mere sikker at købe da, køling- og opgraderingsmulighedder er meget bedre.

Hvis du vælger at købe en stationær så lad være med at bruge 750 på en windows nøgle. Der er masser til salg på DBA til 200-300 og de fejler intet. Bare find en som er nemid valideret og som har en nøgle der er klar til win10 opgradering.

Hvis du er ude efter det bedste for pengende, så skal du lede efter en ældre gamer PC brugt.

.-Samsung 3K 100Hz
.-RX Vega 56
.-1700x NH-D15
.-Asus Prime-Pro
.-8Gb RipjawsV@3200Mhz Help me please :(
.-1050W X-series Seasonic
.-Firestrike:22350 TimeSpy: 8117

4

torsdag, 4. februar 2016, 12:14

@emil

Først og fremmest tak for dit svar.

Med daglige opgaver mener jeg internet, mail, film- og musikafspilning, word osv.

Og så nævner jeg CSGO, da jeg ikke spiller noget synderligt krævende på min PC længere/i øjeblikket.

Jeg er ikke i tvivl om, at mit nuværende grafikkort er bedre end det i bærbaren, jeg var bare i tvivl om mit behov behøvede mere :)

Brugt gamer ser jeg ikke som en mulighed, da jeg gerne vil have noget helt nyt (for en gang skyld) :)

6

fredag, 5. februar 2016, 13:48

@korvol

Det bundkort du har linket til - hvordan ved jeg det er godt? :-D jeg synes sgu det er en jungle mht. bundkort. Det ser også ret lille ud. Har det nogen betydning?

7

fredag, 5. februar 2016, 19:30

Det kan klare UEFI usb install.

Du får meget for prisen. :9xo
Skylake platform.
DDR4 - 8GB ram.
Low power (2.4 Watt) 250 GB hurtig (540/520 MB/s) SSD
Kraftig (5500 passmark) low power (51 Watt) CPU, der er nok til flere Plex stream.
HDMI 2.0 / 4K 60hz.
USB 3.0 i fronten af kabinet.
3 stk. 12cm. kabinet. blæser.
Mosfet køling på bundkort.
Mini kabinet (19cm. bred, 43cm. længde og samme højde som en 20" skærm.)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "korvol" (05.02.2016, 20:13)

8

fredag, 5. februar 2016, 22:26

@korvol

Du tabte mig allerede i starten. Er der nogle bundkort der ikke kan klare det da? Jeg forsøgte lige på et gammelt Gigabyte bundkort i dag (mener det er fra 2007), og det virkede.. Så jeg er ikke helt med.

Jeg har helt sikkert kigget på nogle af de forslag du er kommet med og ændret nogle af de komponenter jeg før havde :-) så tak for det.

Det skal lige siges at jeg brugte Rufus til at lave USB installer :-)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "clayton" (05.02.2016, 22:33)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.