Hvilke specs skal jeg gå med?

  • Hejsa folkens. Jeg har gået og kigget på computere i snart 5 måneder og jeg kan ikke helt beslutte mig med mine specs. Jeg har tidligere kigget på en pricerange fra 14000-16000dkk men jeg er nu gået ned til 12000dkk da det ikke skal være så vildt overkill.
    Jeg har kigget på disse specs:



    PCPartPicker part list: http://de.pcpartpicker.com/p/knndsY
    Price breakdown by merchant: http://de.pcpartpicker.com/p/knndsY/by_merchant/


    CPU: Intel Core i5-6600K 3.5GHz Quad-Core Processor (€259.47 @ Mindfactory)
    CPU Cooler: be quiet! Dark Rock 3 67.8 CFM Fluid Dynamic Bearing CPU Cooler (€65.89 @ Mindfactory)
    Motherboard: Asus Z170-A ATX LGA1151 Motherboard (€151.09 @ Mindfactory)
    Memory: Kingston FURY 16GB (2 x 8GB) DDR4-2666 Memory (€104.62 @ Mindfactory)
    Storage: Samsung 850 EVO-Series 500GB 2.5" Solid State Drive (€156.96 @ Mindfactory)
    Storage: Western Digital Caviar Blue 1TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive (€54.95 @ Mindfactory)
    Video Card: Gigabyte GeForce GTX 980 4GB WINDFORCE Video Card (€543.30 @ Mindfactory)
    Case: Phanteks Enthoo Pro ATX Full Tower Case (€113.82 @ Mindfactory)
    Power Supply: Corsair RM 850W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply (€146.87 @ Mindfactory)
    Total: €1596.97



    Det hele bliver omkring 1569 euro/11713Dkk indklusiv fragt fra Tyskland.
    Er der nogle ændringer til dette build i vil mene gav god mening?


    Tak på forhånd! :9xo

  • En i5 er nok til gaming, men vil du til på et tidspunkt at lege med redigering eller streame, så er du klart mere fremtidssikret med en i7.
    970 får du et kort det faktisk yder næsten det samme som 980. Du skal også tænke på at der snart kommer nye og kraftige kort fra Nvidia og AMD, hvor vi kommer til at se et stort ydesesboost i performence. Søg på google efter Nvidia Pascal og AMD Artic Island.


    Nu koster RAM ikke alverden mere, så ser ikke det store problem i 16 GB, men til ren og skær gaming behøver ikke mere end 8 GB. Men skulle du en dag lege med redigering er 16 gb rart at have.


    Fin harddisk - men vil blot gøre dig opmærksom på at du for ikke ret mange flere dadler kan få en 2 TB (bare et OBS) :) Men hvis du ved at du ikke kommer til at bruge den plads, er der ikke noget grund til at køre en 2 TB.


    Fin SSD. Husk, at der ydes 5 års garanti.


    Din valgte PSU er alt for stor, du har ikke noget at bruge 850 watt til. Dit system med et Gtx 970 kommer ikke engang op og bruge 400 watt. Men du har med dit valgte MOB mulighed for at køre med 2 grafikkort. Så du kan overveje en EVGA Supernova g2 750 watt.
    På denne model får du hele 10 års garanti, når du reg. den på EVGAs hjemmeside.
    http://www.jonnyguru.com/modul…eviews&op=Story6&reid=380


    Nu er stil subjektivt, men du er godt klar over at det er en kæmpe kolods af et kabinet? Personligt kan jeg godt lide Fractal Define R5 m. vindue.
    Det er en del mindre. Dit valgte er et Full Tower, Define r5 er et midi tower, men stadig med plads til et ATX bundkort.http://img.ncixus.com/images/102217_l.jpg

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Med mindre du står og skal bruge en computer lige her og nu, ville jeg helt klart anbefale at vente.. springet kommer angiveligt til at være lidt af et spring, ud fra hvad jeg har set rundt omkring.. nu har jeg ikke lige slået tingene op i DK, men 11.7k er da ikke helt billigt med de ting du har fundet?


    husker jeg nogen lunde rigtigt koster den i5 lige under eller omkring 2000 kr,-
    Grafik kortet til 4000 kr,- men af en eller anden grund er jeg ikke rigtig særlig stor fan af 980'eren selv, da du kommer ret tæt på med blot en 970'er hvor du lige spare 1200-1300 kr,- mindst - hvis man endeligt skulle lave springet, kunne man overveje ti'eren, men så igen, ville ikke være det smarteste nu, hvor den nye serie er så tæt på, og du ville kunne få performance på niveau med 980-980 ti til prisen for en 970'er lige nu..


    Jeg vil derfor anbefale dig at købe et GTX 970 istedet, hvis du vil samle den nu, eller vente til den nye serie udkommer, hvis du vil fokusere på ydelsen.


    Du kan evt. bruge nogen af de penge du spare på en GTX 970'er til evt. at opgradere CPU'en til en i7'er, til ca. 800 kr,- mere
    - men skal du bruge den primært til gaming, og ikke lave medie redigering osv på den, så behold skam blot i5'eren.


    Bundkortet du har funder er ret nice - du kunne evt. opgradere det til Asus Z170 PRO Gaming udgaven, da prisforskellen (ihvertfald i DK) er under en 50'er - det vil passe godt ind med dit grafik kort (Rød og sort) samt du får Supreme FX lydkort integreret i det.


    Jeg ved ikke om du har tænkt dig at køre SLI på et tidspunkt - hvis du har den mindste overvejelse, så vil det nok være en fin ide med den PSU, men ellers er den meget mere end du har brug for - en 750W Silver/Gold er nok til 2 x GTX 970 i SLI, så du kan spare en del på PSU'en også, da den er alt for overkill - særligt med de nye CPU'er og GPU'er som i forvejen trækker mindre strøm end de plejede for nogen år siden :)

    Intel core i7 4790k OC'ed 4,7 GHz, cooled by Corsair H110i

    4x4GB Corsair Vengeance DDR3 2133MHz CL9 RAM

    Asus ROG Maximus vii ranger

    Asus GTX 1070 OC'd @ 2000 MHz

    Corsair 750W PSU

  • Bundkortet du har funder er ret nice - du kunne evt.

    Tænker opretter har købt :) tråden er fra 2016 :)

    Kabinet: Antec Twelve Hundred
    Cpu: Q9650 3.0 Ghz @ 4.0 Ghz
    Ram: Mushkin 4x 2GB 1066 Mhz
    Grafikkort: Club 3D Radeon HD 4870 X2 (2 GB)
    Harddisk Raid: 2x Samsung 640 GB HD642JJ
    Harddisk: Samsung 1 TB HD103UJ
    Skræm: Samsung SyncMaster 245B (Sort)
    Strømforsyning: Cooler Master Silent Pro M 700w
    CPU Køler: XIGMATEK HDT-S1283 CPU Cooler
    Bindkort: Gigabyte GA-EP45C-DS3R
    Diskdrev: Samsung WriteMaster SE-S224Q
    Operativsystem: Windows 7 ultimate