PC vil ikke starte.

  • Hejsa.


    Fredag aften sad jeg på min PC og gamede med et par kammerater, alt i den skønneste orden. Lørdag formiddag da jeg står op og vil tænde den igen vil den ikke starte op. Det der sker er, når jeg trykker på start knappen så kommer der lys i knappen, maskinen larmer som den altid gør under opstart og blæseren starter i ca. 2 sekunder hvorefter den slukker. Efter ca. 5 sekunder går den i omdrejninger og laver det samme nummer igen og igen og igen, indtil jeg slukker for strømmen. Er der nogen der har en anelse om hvad der kan være sket? Jeg har haft kabinen åben og rengjort det der skulle gøres rent.
    Jeg kan ærligt sige at jeg ikke har styr på noget som helst inden for computere, opbygning og sådan så jeg aner ikke om der er noget der ikke er som det skal være, men der er ingen ledninger der sidder løst eller noget i den stil.
    PC'en er efterhånden 2 år gammel, men har aldrig vist nogle tegn på at det var ved at være sidste salgsdato, den har aldrig genstartet af sig selv, kan heller ikke ærindre at den fryser på noget tidspunkt.


    Er der nogen der kan hjælpe?
    Ville det være smartest at få fat i en computer tekniker, nu når jeg selv er ret uvidende indenfor området? Hvis, er der nogle der kan anbefale en i Århus C?


    Vh. Frederik

  • Defekt = Virker ikke. :huh:


    korrekt.
    Du kan ikke konkluder at PSU'en virker ud fra den test. Kun om hvorvidt den ikke virker.


    Der er to mulig resutatterfra denne test:
    1: defekt PSU
    2: maaske/udefineret


    Bemaerk hvordan der ikke er en konklussion muligheder der siger "Virker ok"