Fejl-diagnosticering

  • Hej Tweak-folk


    Min stationære pc er begyndt at drille lidt. Måske er der nogle af jer der har oplevet lignende tilfælde.


    1. Skærmen kan ofte ikke vækkes fra dvale. PC'en kører og der er lys skærmens i on-knap, men der kommer intet billede. Den eneste måde at komme ud af det på er ved at taste alt+f4+enter og dermed lukke pc'en. Herefter kan den starte op igen og alt fungere fint lige indtil den går i dvale igen. Er det skærmen der er defekt eller er det et software-problem? Skærmen er ca. 4 år.


    2. Med jævne mellemrum mister jeg netforbindelsen. Nettet køre fra router til pc via lysnettet gennem en zyxel 500 Mbps mini powerline ethernet adapter. Er det almindelig kendt at nettet bliver ustabilt når det går den vej? Og er der alternativer når det skal være trådløst?


    På forhånd tak for hjælpen :9xo


    Vh
    Torben

  • Dit problem med skærmen, lyder til at være relateret til grafikkortets driver - men for at finde ud af det, bliver du nok nødtil at teste med en anden skærm, eller at afinstallere driveren, der seneste er installeret :)


    Problemet med nettet det lyder som et hardware problem i mellem de to stik, du sætter i stikkontakterne - uden at du må hænge mig op på det.
    Det kan måske også være Ethernet-porten i enten routeren, zyxel-enhederne eller pc'en den er gal med.


    Et alternativ kunne være at få et netkort der kører via USB til trådløs, det kan fåes for et par hundrekroner.

  • Jeg så at grafikkortets driver ikke var opdateret til seneste version. Så det har jeg gjort og håber at det har løst det problem.


    Vedr. det ustabile net kan jeg da både bruge de omtalte adaptere sammen med et trådløst netkort og dermed sikre en stabil forbindelse? Da jeg gamer er en høj og stabil netforbindelse afgørende :D

  • Jeg ville nok ikke både have det ene og det andet som forbindelse til routeren, det kan give nogle sjove ting i forhold til ping på spil blandt andet. Det bedste er at vælge - tror jeg.


    En mulig forklaring på de udfald du oplever, kan måske være i forbindelse med at der anvendes en mikroovn i husstanden.