AOC G2460F - hvordan får jeg den til at køre 144 Hz?

  • Jeg er så heldig at have fået en AOC G2460F i julegave, og er nu ved at sætte den op.


    jeg har et Geforce 970 grafikkort, og så nævnte skærm, men jeg kan ikke få den længere op end 60 Hz, nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig med hvorfor?

  • Du skal bruge Display-port stik for at kunne få den op på 144hz


    Så hvis du bruger DVI er det forklaringen.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Det er så ikke helt korrekt. Man kan godt køre 144hz via DVI og DisplayPort.
    Det man ikke kan, er at køre 144hz via de mest almindelige HDMI kabler, da disse kun understøtter 60hz.


    Så det du skal gøre er at købe dig et HDMI 1.3 kabel, eller smid det lort på porten og køb dig et DisplayPort kabel. Du skal dog lige være opmærksom på, om dit grafikkort har en DisplayPort eller mini DisplayPort udgang, og så køber du bare et kabel derefter.


    Din skærm burde at være blevet leveret med et dual-link DVI kabel, og dette kan også sagtens køre 144hz, så hvis du har det kabel, så bare brug det.


    Hvis det ikke er kablet der er problemet, så kan du prøve at se i dine grafik indstillinger for det respektive spil, om du evt. skulle køre i windowed mode. Dette kan godt give problemer, så sæt det til fullscreen :)

  • Mærkeligt at det ikke virker med DP, men nu skal jeg ikke lige kunne sige om det kan have noget med enten grafikkortets udgange eller selve kablet at gøre. Hos mig selv virker DP-miniDP helt perfekt med 144hz.

  • Prøv lige at sætte DP til igen og så gå ind i Nvidia kontrolpanel under Skift Opløsning (Change Resolution).


    Køre engelsk OS så kan ikke lige huske hvad det hedder på dansk.


    se ad om du ikke kan ændre din Refresh Rate derinde til 144hz med DP køre selv 120hz i 2560x1440 over DVI og det ændre jeg derinde :P