Problem med GPU på min nye Raptor Ultra (Mm*vision)

  • Kan ikke få installeret mit Nvidia Asus GTX970 GPU driver ordenligt på min nye pc fra mmvision.. Nogen der ved hvad problemet kunne være? Skærmbillede er rykket højre, geforce experience install af driver den downloader virker ikke, ren installation virker ikke.. Display driver uninstaller fra fejlsikret og så installere driver i normal virker ikke.. Syntes selv jeg har prøvet alt, men virker ikke.. Har et vga kabel med en gammel dvi adaptor i skærmen, kan det være det? (burde det ikke, eller)? :wacko:


    Den her pc https://www.mm-vision.dk/visio…ptor-Ultra-gamer-computer


    Håber nogen kan redde mig fra et nervesammenbrud..
    Har fødselsdag, lidt trist at få sin nye pc og så virker lortet ikke.. Windows er opdateret og originalt. Er der mere at gøre?

  • Tror ikke engang pceen registrer GPU ordenligt? For den siger der er 8000mb ram på det, og der er altså kun 4gb? :O Skal lige siges jeg er meget idiot til hardware, jeg kan spille... thats it..


    Hvordan nulstiller man skærm? Skærmen virkede fint med min gamle emachine og også med min gamer som døde i januar 2015.

  • Er ikke sikker men det kunne godt se ud som om det du har åbent på sidste billed er det indbygget grafikkort og ikke dit nvidia kort.


    Hvis du går i endhedshåndtering kan du så se dit kort der inde?

  • Du er nød til at deaktivere dit on board grafikkort. Og starte op igen. Og kontrollere at dit kabel fra skærmen går ned i dit grafikkort. Ved godt det lyder oldscool. Men inden du begynder at stress. Så prøv lige :)

  • Du er nød til at deaktivere dit on board grafikkort. Og starte op igen. Og kontrollere at dit kabel fra skærmen går ned i dit grafikkort. Ved godt det lyder oldscool. Men inden du begynder at stress. Så prøv lige :)


    Det er da længe siden at boards automatisk slå onboard fra når man satte et PCI-E/PCI GFX i sin maskine ;)


    Har selv et Asus Maximus VIII Gene og har slet ikke rørt bios på punktet med onboard, og ja jeg køre et "eksternt gfx" eller hvad du vil kalde det, et MSI GTX 970 Gaming 4G.


    men man skal aldrig sige aldrig, jeg siger blot det skulle ikke være nødvendigt.


    Hvis du må åbne din MM-Vision computer så tag GFX ud og sæt det i, igen og tjek om strøm til GFX sidder som det skal, hvis dette ikke hjælper kan det være GFX problem el. evt. CPU som skal gensættes.