Kaffe ud over Corsair k70 :(

  • Spildte desværre kaffe ud over mit k70 keyboard med blå LED. ikke RGB. (Yep under en måned gammelt. Flot idiot). LED'erne døde med det samme, undtagen de runde knapper der styrer lyskontrol og windows lock. Lyset til lyskontrol var stadig tændt:(. Har taget taster af og vendt det på hoved. Skal jeg gøre andet? Komme det i ris og så videre?


    Mvh Henrik.

  • Hvis der var sukker i kaffen er mit bud at det er lige til at smide ud. var derimod ikke sukker i, så lad det tørre i nogle dage og håb så ellers på det bedste.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • mælk ? for det kunne godt komme til at lugte ret forfærdeligt :-)


    ellers ville jeg sige pak det ind i er viske stykke og smid det i en pose med ris i nogle døgn for at suge det sidste fugt ud og se om det virker der efter :-) grunden til viskestykker er for ikke at fylde dit k70 med ris ;-)

  • Udtørret kaffe kan dog også give problemer med tasterne, hvis det er dit keyboard stadig ikke virker efter du har tørret det, ville det være en ide at prøve at vaske det i vand. Det er ikke så farligt som det lyder hvis bare man tørre det grundigt. Ville faktisk have anbefaldt med det samme så kaffen ikke fik lov at tørre fast, men det er lidt sent jeg ser opslaget :)


    Ellers held og lykke med det! I det mindste er der ikke sukker i, det er dræberen i de fleste tilfælde :D Også derfor sodavand er så farligt!

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • yep lunken vand er det jeg har set anbefalet som keyboard redning :-) og så i en lukket pose med noget der kan suge vand til den helt store guldmedalje :) (ris, de små poser fra sko kasser og elektronik som man ikke må spise)

  • Demineraliseret vand ville dog nok være at foretrække. Uden at være ekspert på området :)
    Jeg har før et par gange skilt en mus og en touchpad ad i atomer for at rense det. Hvis man er grundig nok, så kan det godt lykkedes :)

  • Har nu næsten stået i et døgn. Valgte i går aftes at putte det i ris. Det får lov at stå et døgn mere, da jeg stadig kan se noget væske omkring en stabilizer.
    Kaffen var guskelov sort. Tasterne omkring de værste område er blevet klistret, men har set at der er mange guider til hvordan det bliver løst.
    Hvis det værste der er sket er LED'erne der er døde, lever jeg med det.
    Med en selvrisico på 1500 bliver inbo desværre for dyrt:(
    Valgte at skille tastaturet ad, for at tjekke om der var vand på den anden side af PCB'en. Det var der gudskelov ikke. Men keg kan ikke få det ind i mit hoved, hvorfor det kan være så svært for producenterne, af fuge eller lave en o-ring mellem switch og metal eller plastik? Det ville jo gøre at væste skulle med igennem selve switch'en i stedet for.


    Mvh Henrik