ny computer, hvor skal steam ligges

  • Hej med jer.


    jeg er endelig ved at sætte min nye pc op, og så har jeg lige en klunte spørgsmål, der er en SSD på 250 GB hvor windows ligger, og så har jeg en lager spinde disk på 1 TB, hvor ligger jeg steam, jeg er med på at mine spil vil køre hurtigere på SSDen, men skal den være forbeholdt windows og intet andet, eller?

  • Hvis du vil udnytte SSD harddiskens lave load tider, så skal dine spil som minimum ligge på SSDen. Hvor du placerer Steam er egentlig lidt underordnet, dog foretrækker jeg selv at det ligger på SSDen da det så starter hurtigere op.

  • bare husk at hvis du har mange store spil så blir den hurtigt fyldt :-)
    og nogle gange kan det godt være en forbandelse med de lave load tider ;-) i bioshock infinite kunne jeg eksempelvis ikke nå at læse beskederne på load skærmen :-)

  • Jeg har Steam installeret på min SSD. Her har jeg også de 2-3 spil jeg spiller oftest installeret, netop pga. loadtiderne.
    Resten af mine spil er installeret på min HDD, da de ikke benyttes særligt ofte og derfor blot vil ligge og optage plads på min SSD.
    Hvis jeg begynder at spille et spil ofte, plejer jeg at flytte det over på SSD'en og tilbage til HDD'en igen når det er pausetid.


    Det fungerer ganske udemærket.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Jeg installerer altid Steam på en skive harddisk, og så sætter jeg et ekstra library op på min SSD til de få spil som kræver det.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • jeg har en Intel 335 Series SSD på 480gb hvor mit steam lægger på samt mine games og jeg kan godt mærke forskel fra min WD som er lavet til DataCenter med 7200rpm og 128mb cache det er bare hurtigere på ssd. (Og ja det er en SSD kun games :boxing: )