Råd til skolebærbar

  • Hey gutter.


    Har sgu brug for lidt hjælp.


    Jeg skal bruge en bærbar til februar da jeg starter på studie igen.
    Den skal trække nogle tunge programmer så den skal derfor have MIN. 4 kerne processor 1.3 ghz 64-bit x86 med LAHF/SAHF support (aner ikke hvad det er, det er skolens krav :D)
    min. 4 gb ram og det vigtigste et Ethernet/LAN stik.


    Jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal kigge efter, da jeg normalt bruger mac som bærbar.
    Håber i kan komme med nogle gode til hvad man bør kigge efter, til en ikke alt for dyr pris :)


    :9xo :9xo

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • Hvad er dit budget? For du kan sagtens finde en fin skolemaskine til få penge.


    Lyder lidt som om du skal lave noget med noget programmering og emulering af andre enheder, som f.eks. Android telefoner. Har selv haft brug for samme slags nemlig, og det eneste jeg kan sige er at du skal have dig en Intel CPU. AMD har ringe til ingen understøttelse til den slags, det fandt min kæreste i hvert fald ud af med hendes AMD bærbar.


    Normalt er jeg AMD mand, men i det her tilfælde er jeg nødt til at råde dig til at holde dig fra det :)

  • Ja, der skal blandt andet bruges en WM player.


    ville jo helst holde mig omkring de 5000, men jeg er ikke så kendt i de forskellige bærbare der er på markedet, så hvis man er nød til at ofre mere, må man jo gøre det :9xo

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • Alt efter dine krav, så ville jeg kigge på noget i5 CPU og en SSD. Grafikkortet burde ikke være så vigtigt, men til en studiebærbar er SSD et must efter egen erfaring.. Det burde nok kunne findes til den pris. Ellers køber du bare en billig bærbar med mekanisk harddisk og smider en SSD i selv, det er ikke særlig svært og der findes youtube videoer til næsten hver model.

  • Tak for de gode svar.
    Min Mac er 6 år gammel efterhånden. Så tror ikke den er meget værd mere :D

    | Asus ROG Strix Z370-E |
    | Intel I7 8700K @ 5.0 Ghz |
    | Corsair H150i Pro |
    | HyperX Fury 16GB 2400Mhz |
    | Asus ROG Strix GTX 1070ti |
    | Corsair RM850x |

  • nej den er nok ikke det fedeste til tunge programmer :)
    jeg ville sige led efter en en refurbished lenovo fra sidste generation :) så længe den har en i7 processor som er i xxxx tallene burde det gå :)
    noget i stil med sådan en her :-)
    https://www.refurb.dk/p/lenovo-thinkpad-x220/29834