Bærbar + Intel compute stick, fryser ved opstart, efter opdatering.

  • Hej.
    Som der står i overskriften, så fryser min bærbar og compute stick.
    Det er efter at Windows har installeret nogle opdateringer, at det går galt ved log ind.
    Det er Windows 10 som er på begge.


    Jeg har prøvet at installere Windows 10 på bærbar igen, og den virker så fint, indtil at Windows har opdateret det, som den selv går i gang med, så fryser den igen ved log ind.


    Nogen som har samme problem, og måske har en løsning på det?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Ja jeg har Googlet, som en sindssyg de sidste par dage.
    Faktisk startede problemet, for måske en 3-4 ugers tid siden, med min compute stick, men så inde på Intels forum, at det åbenbart sker for de fleste, når Windows har opdateret, til det de kalder november update.https://communities.intel.com/…view?forceNoRedirect=true


    Så jeg har bare holdt øje, med om der skulle komme en løsning på problemet, da det ikke er super vigtigt med den compute stick.


    Men så fik jeg problemet, for 2 dage siden, på min bærbar, og den er noget mere vigtig for mig.

    Jeg har prøvet at installere en fuldstændig ren installationen af Windows 10, 4 gange nu, og fandt så ud af, at problemet sker, efter den har installeret grafikkort, lydkort, netkort og alle de opdateringer, der nu er efter en ren installation.
    Så efter alle de opdateringer, så vil den jo gerne genstarte, men så kommer jeg aldrig ind i den igen, da den fryser, når man har tastet koden ind.
    Og jeg kan ikke se, om man kan undgå at den opdatere, de skide opdateringer, den får problem med.


    Jeg ved ikke lige, hvordan jeg starter op i fejlsikret, på Windows 10?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Ja nu fik jeg slået det til, så jeg kunne starte op i fejlsikret.
    Men jeg kan godt komme ind i den, i fejlsikret tilstand, men jeg kan ikke rigtigt komme ind i nogen ting.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • prøv at lave en system restore til et tidspunkt før den er crashet.
    og så slå opdateringer fra mens du leder efter en løsning så kan du i det mindste bruge din maskine endnu :-9

  • Jeg kan ikke lige se, hvordan jeg kan få windows 10 til ikke at opdatere.
    jeg fandt samtidigt, et lille værktøj, som skulle kunne gøre at Windows ikke opdatere selv, så man kan sætte den til, at den feks ikke skal installere mit grafikkort med, men problemet er, at det gjorde den så alligevel.
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930


    I windows 10, fandt jeg ud af at når jeg installerede mit Geforce 640LE, så frøs den undervejs, så jeg har prøvet at undgå, at windows opdatere det Geforce 640LE, men uden held.


    Jeg har så prøvet at installere windows 8, men heller ikke den kan jeg bruge, efter den har installeret windows opdateringer.


    Windows 7 har jeg også fået prøvet, og den kunne faktisk godt installere mit Geforce 640LE, men hvis jeg opdaterede mit trådløse netkort, så frøs den igen.
    Jeg fik aldrig opdateret windows opdateringer på den, så ved ikke om den også ville have være gået galt, efter dem.


    Så jeg står virkelig på bar bund nu, og har spildt alt for lang tid på den.
    Men da det jo egentlig er en fin bærbar, så vil jeg jo gerne have den op at køre igen.


    Jeg har ikke fået skrevet, hvad der sidder i den, da jeg ikke ved hvad mærke dele på alt sammen, da det jo er en bærbar.
    Men prøver lige at skrive model.


    Fujitsu NH532
    Cpu. i7-3630QM
    SSD. Kingston V300 120 GB
    Grafik. Nvidia Geforce 640LE + Intel 4000
    Drev. Blu-ray brænder
    Ram. 8 Gb
    Netkort. Intel AC 7260


    Det begynder at irritere mig, at jeg ikke kan få den til at virke igen, og at jeg har så svært ved at finde synderen.
    Intel Compute stick, den har jeg droppet, og følger bare Intel forummet, om der kommer en løsning på et tidspunkt.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • er det producenternes drivere du bruger eller er det via windows update du får dem ??
    for det er ikke nødvendigvis de nyeste drivere i win update.
    har du testet med et andet trådøst kort (usb) ?
    eller ville jeg sige kig på producentens hjemmeside og hente de nyeste drivere der inde :-)


    Edit: fandt det her på reddit.
    "Another option that worked for me is that I had AVAST! installed and when I fixed everything my Windows 10 started freezing once again. Discovered AVAST! was causing he problem so I uninstalled it and ever since then I have one happy PC. Hope I helped somewhat. I wish you luck. Feel free to message me with any questions."



    så det kan være din anti virus der clasher med et eller andet ??

  • Desværre er det ikke noget virus program, det er som sagt på fuldstændig ren installation af windows 10, hvor windows med det samme går i gang med at installere opdateringer, og når den så er færdig, så skal den genstarte, og efter det fryser den så ved log ind.
    Så jeg installere intet selv, det er kun windows som gør det.


    Jeg har haft pillet Intel AC 7260 netkortet ud, og sat et Intel N 6205 i den, og det var præcis det samme.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Ja det er virkelig mærkeligt.
    Jeg har lige prøvet med Windows 8 igen, lod være at opdatere Windows, og bare satte Fujitsu auto update, til at installere drivere til pcen.
    Og den viste også i enheds instilling, at alt var installeret, også mit Geforce 640LE, men driveren til det var fra 2012, så installerede den nyeste Geforce driver, og igen frøs den.


    Jeg ville jo gerne tro, at det er Geforce driveren der fejler, men i windows 7, frøs den jo når det var den nyeste driver til netkortet som blev installeret.


    Er der et test program, som kan finde ud af om mit grafikkort er defekt?


    Og jeg takker, for at du har gidet at prøve og hjælpe.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • det eneste du rigtig kan gøre et at bruge den gamel driver og en gammel driver til netkort :-)


    du kan jo ikke rigtig skifte dit gfx ud når det er en laptop :-(


    jeg kender ikke til et program der direkte går ind og diagnosticerer dit gfx.

  • Nej det rigtigt, men måske man så kunne deaktivere det, hvis det var defekt.
    Desværre kan jeg ikke lide windows 8, og jeg kan ikke engang opdatere den til windows 8.1, da den kræver at jeg først installere de andre windows opdateringer, som den ikke kan, uden at fejle.


    Nå men jeg må prøve at rode videre :(

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Så er min bærbar oppe at køre igen med Windows 10.
    Og til hvis andre skulle støde på problemet, så skriver jeg lige her måden det lykkedes.
    Da jeg fandt frem til, at det er flere med samme bærbar som min, og sikkert også mange flere, som har haft det problem.


    Efter en ren installation, skal jeg skynde mig at slå wifi fra, så den ikke henter opdateringer, og så installere jeg Nvidia driver 350.12, da drivere efter den, får pcen til at fryse efter genstart.
    Der efter kan jeg slå nettet til igen, og den vil så opdatere Nvidia driveren til en nyere, men i stedet for at genstarte når den er færdig, så går jeg ind i egenskaber for Nvidia kortet, og trykker på annuller opdatering, og den vil så gå tilbage til driver 350.12, og derefter kan jeg genstarte.
    Som den sidste ting, brugte jeg dette lille MS program, til at blokkere Nvidia driveren fremover.
    https://support.microsoft.com/en-us/kb/3073930


    Og det har så gjort, at den har virket perfekt i 3-4 dage nu.


    Måske er der nemmere, og bedre løsninger på det, men lige denne hjalp for mig.
    Men utroligt, at det alligevel var Nvidia driveren som drillede.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD