1 mus til 2 skærme

  • Hej


    Jeg undrer mig over om det er muligt at styre 2 skærme på 1 computer med kun 1 mus? Jeg kan se at det er muligt så længe jeg er på skrivebordet og på nettet men hvis jeg åbner f.eks. et spil så låser musen til spillet og jeg kan ikke styr den anden skærm. Eneste mulighed jeg kender til er at bruge Alt+Tab så jeg kommer ud af spillet så jeg kan få musen over på den anden skærm og så forsvinder hele ideen med 2 skærme jo.
    Er der en indstilling i windows (windows 10) eller måske noget software som løser problemet eller skal jeg tilslutte en ekstra mus?


    pft.
    Claus

  • du kan køre dit spil i borderless windowed mode :-)



    eller du kan køre en virtuel maskine på den anden skærm så kan du sætte et ekstra keyboard og mus til :)

  • Borderless windowed mode fungerer, men det begrænser vist dine skærme til 60hz. Kan ikke lige svare på hvorfor, og om der er en mulighed for at ændre det. Jeg har kun prøvet med to forskellige skærme, en 144hz og en 60hz, så muligvis forholder det sig anderledes hvis man har 2 x 144hz for eksempel.

  • Ok . Mange tak for svarende.
    Jeg prøver borderless windowed mode.
    Jeg kan også se at der er problemer med at streame fra f.eks yousee play på den ene skærm og så være i online spil på den anden skærm. Det som om den kun kan køre spillet, streamingen af yousee play stopper ihvertfald når spillet startes op. Tænker at det vel er noget med mit netkort der begrænser det?


    pft.
    Claus