HW opdatering

  • Hej Folkens,


    Jeg har af min svoger fået til opgave at opgradere hans computer, men jeg skal være ærlig og sige at jeg ikke har kigget på PC HW de sidste par år. Så jeg har lidt brug for jeres hjælp.


    Han har problemer med at spille Assasins creed syndicate (Han er MEGA fan af franchisen).


    Hans setup er som flg.:


    Mobo: Asus Sabertooth P67
    Proc: I7 2600
    RAM: 8GB hyperX DDR3 1600MHz
    HDD: en eller anden 500GB sata
    GFX: Radeon 6950DCII


    Han har ikke som sådan noget budget, men vi er ikke ude i en total ombygning.


    Jeg håber i kan hjælpe


    /Q

  • Bare husk at købe 4gb udgaven, en 2gb udgave begynder at få sved på panden når man sætter grafikken op i Rainbow Six Siege, det kræver 3gb VRAM.


    Hvis der ikke er nogen preferencer mht. producent af grafikkort, så er AMD Radeon R9 390 et bedre bud end GTX 970, det koster det samme og er lidt hurtigere. Samtidig har det en ordentlig spand VRAM. Det har også bedre understøttelse af DX12.



    Men ellers burde der ikke skulle andet til i den maskine, evt. en SSD harddisk, men det burde kunne lade sig gøre at få den kørende igen til omkring 3000,-


  • angående 4gb og 2gb så findes der alt så GTX 970 i 4GB har aldrig set en 2GB i mit liv :rolleyes:

  • A

    angående 4gb og 2gb så findes der alt så GTX 970 i 4GB har aldrig set en 2GB i mit liv :rolleyes:

    Ah det er nok mig der husker forkert, det var GTX 770 der findes i begge udgaver :P Man kan vel tage fejl ;)
    Men det ændrer ikke ved at R9 390 på nuværende tidspunkt og med de nuværende priser giver mere ydelse til prisen. Så hvis man ingen preferencer har hvad angår AMD vs. Nvidia, så er det værd at overveje :)