Trådløst headset.. hvad er godt, og hvad skal man holde sig fra ?

  • Hej Tweak.


    Da mit nuværende headset har ladet livet grundet kabel som fik snøret sig rundt om armlænet på stolen, og derefter røg en tur på gulvet, er jeg nu på udkig efter et nyt headset.


    Jeg tænker at teknologien efterhånden er ved at være kommet så langt, at man kan benytte trådløst headset til "casual" gaming.


    Mit budget er 1200kr som maximum.


    Jeg har ladet mig fortælle at G930 fra Logitech har for mange problemer efter meget kort tid.


    Har haft kigget på Corsair Void RGB, men der holder batteriet ikke som lovet.


    Jeg synes at reviews på nettet virker alt for forskellige og dermed svært at vurdere hvad der er godt, og hvad der er skidt.


    Mine krav:


    • Behageligt at have på, selvom man har briller.
    • Mikrofon kvalitet skal være i orden, den må ikke brumme når man har lader kabel i
    • Lydkvalitet skal selvfølgelig være i orden.
    • Skal forbindes via USB. Da jeg kun har onboard lydkort, og derfor ikke top kvalitet.
    • Vil være rart den kan holde power i minimum 8 timer, ikke ultimativt krav.
  • Jeg hørte positive ting om Steelseries H wireless. Men det gør langt over dit budget :/ Men ellers er Corsair trådløse headsets også et godt alternativt.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Nu er det godt nok dobbelt så dyrt som dit budget, men man kat jo håbe at den kommer på "black friday"-tilbud


    Jeg brugte lang tid på at researche trådløse headsets og endte med at købe et Steelseries H Wireless.
    Det er halv pebret men det er fandme lækkert!
    Ganske god lyd.
    2 batterier så man "aldrig" løber tør for strøm

  • Nu er det godt nok dobbelt så dyrt som dit budget, men man kat jo håbe at den kommer på "black friday"-tilbud


    Jeg brugte lang tid på at researche trådløse headsets og endte med at købe et Steelseries H Wireless.
    Det er halv pebret men det er fandme lækkert!
    Ganske god lyd.
    2 batterier så man "aldrig" løber tør for strøm


    Må håbe at der kommer tilbud i morgen på Steelseries H, for har selv set på den, og er ikke 1 sekund i tvivl om den dækker mine behov.. Men prisen er bare rigtig peberet.


    Men den blev grundigt nedstemt af konen der hjemme :)

  • jeg har købt et g930 brugt og det spiller stadig som det skal her et lille år efter og det var i hvert fald to år gammelt da jeg købte det :-)
    det eneste er at jeg har måtte skifte øre pads ud fordi de begyndte at skalle :-)


    så her fra kan jeg kun anbefale et 930.

  • jeg har købt et g930 brugt og det spiller stadig som det skal her et lille år efter og det var i hvert fald to år gammelt da jeg købte det :-)
    det eneste er at jeg har måtte skifte øre pads ud fordi de begyndte at skalle :-)


    så her fra kan jeg kun anbefale et 930.


    Det gør det ikke nemt :)


    Der er flere steder hvor der er fornuftigt tilbud på det headset.

  • hehe absolut ikke.
    havde en kammerat der havde et corsair h2100 det ksule goså være rigtig godt men det larmede som ind i h..... n år det ladede mens han brugte det, altså vi andre på skype var enige om at han måtte have en flyvemaskine stående i tomgang ved siden af sig :-)


    mener dog at corsair har lavet et hvor man bare skifter batteriet i også som linus tech tips lavede et review af for tusind år siden :-)

  • AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB