Hjælp til gamerPC

  • Hej


    Jeg har lovet knægten at hjælpe med at bygge en gamerPC selv og jeg har ikke fået fulgt med de sidste par år i, hvad der er godt/skidt på hardwarefronten, så jeg håber en eller flere herinde kunne have lyst til et indspark.


    Jeg har kigge lidt rundt i forummet, men har ikke lige fundet nogen, der har stillet spørgsmålet. Kan jeg bygge en brugbar gamerPC for 4-6000... jo tættere vi er på 4000 jo bedre, men på den anden side skal den også kunne køre et stykke tid uden det hele skal skiftes igen. Jeg har kigget lidt på YT på forskellige videoer med guides til computere i det prisniveau, men jeg er stadig i tvivl om hvad der vil kunne række til en knægt på 13 der spiller Assassins Creed Syndicate, Fall Out 4 og lign.


    På forhånd tak
    Jan

  • Du får ikke alverden for 4000 kr.


    Find nogle brugte dele (og evt. et par nye), som kunne være følgende:


    - I5 2500k ell. 3570k. (Brugt)


    - En nye Cooler Master Evo 212 fra ny koster ca. 250 kr. (Ny)


    - Z77 bundkort. (Brugt )


    - 550 watt PSU. (en XFX Pro 550 watt koster ca. 500 kr. fra ny af).


    - Et Gtx 770, R9 280x, R9 290 eller 290x (hvis du kan finde det til en god pris). (Brugt)


    - 8 Gb Ram (Hastigheden har ikke det store at sige mht. gaming). (koster ikke andet end lidt over 300 kr. fra ny)


    - En 1 TB HDD eller en 250 GB SSD, hvis der kun bliver 4-5 spil og der ikke er behov for at gemmen alt muligt andet så som film, musk mv. (Nyt)


    - Et kabinet til 300-350 kr.(Nyt)


    Med disse dele burde du kunne du holde dig inden for 6k.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD