AMD Radeon R9 390 series fejl?!

  • Hej jeg købte for noget tid siden et AMD Radeon R9 390 8GB grafikkort. Nu er den ene blæser på grafikkortet begyndt at lave en pivelyd :( plus at når jeg spiller ark survival evovel så er den begyndt at skrive på skærmen "no signal" efter 5 - 10 sekunder og så går der lidt og min computer genstarter derefter. Mit grafikkort har altid larmet en hel del pga blæserne (tror det er normalt?)


    Nå men mit spørgsmål er nu hvad jeg stiller op med det grafikkort da det naturligvis er tæmmelig frustrerende da kortet ikke er mere end 4-5 måneder gammelt :/ what to do what to do :)



    Dengsen

  • Du sender det retur til reklamation, da det tydeligvis er defekt, og pivelyden er noget, som kaldes coilwhine. Det sker som regel i PCB'et, og det stiger i takt med, at spændingen til blæserne stiger. Se af at få det byttet på garantien og kom videre i spillivet :/

  • Hej igen efter jeg havde sendt det indlæg fandt jeg ud af at den pivelyd jeg troede kom fra grafikkort faktisk kom fra strømforsyningen jeg lukkede min computer igår og idag kan den ikke starte så gætter på at jeg skal ud og have en ny :) nogle som kan anbefale mig en støjsvag strømforsyning? :)

  • Nu ved jeg ikke hvilken størrelse du skal bruge men corsairs cx serie er ganske udemærket og blæseren køre efter varmen.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Nu ved jeg ikke hvilken størrelse du skal bruge men corsairs cx serie er ganske udemærket og blæseren køre efter varmen.


    Motherboard: GIgabyte 970A-DS3
    RAM: 8GB
    GPU: AMD Radeon R9 390 8GB
    CPU:AMD FX (tm)-6300 six-core processor 3,50GHz
    SSD: 128GB
    HD: 2 TB


    hvis det kan hjælpe lidt :) Har nemlig ikke selv forstand på hvor meget jeg skal bruge osv :/


  • Overclocker du? Og vil du gerne have en der er klar til 2 grafikkort?

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Nej jeg overclocker ikke. Det er vidst ikke nødvendigt nej. Skal snart have skiftet bundkort og processoren ud tænker jeg men ellers tror jeg ikke at jeg skal skifte andet eller have et ekstra grafikkort :)

  • EVGA G2 series, den er rigtig god.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Igen kommer an på budget ;)
    Du får ikke nævneværdig performance, af en ny processor. Men skulle du opgradere ville det være meste oplagt med de nyeste der lige er kommet.
    https://www.komplett.dk/produc…tel-core-i5-6600k-skylake
    I7'eren koster noget mere, men det er også en mulighed.
    Hvis ikke du skal overclocke skal du så bare sørge for modellen ikke er en K model. K står for unlocked, hvilket bare betyder at du kan ændre på hastigheden af den.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet 2 gange, sidst af emilpapis93 ().