• Avast og malwarebytes.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Avast aldrig været den store fan at det, bruger selv Malwarebytes sammen med min Kaspersky Internet Security godt nok ikke gratis.


    Men hvis man ved hva man laver så kan MSE og Malwarebytes godt bruges, hvis ikke så er en købe antivirus da at anbefale...

  • Jeg bruger:


    Ccleaner (free version), til at rense Windows, og til at fjerne simpel spyware.


    Bitdefender (free version), ligger i bagrunden, simpelt men effektivt, beskytter og fjerner virus og spyware.


    SuperAntiSpyware (free version). Køres manuelt jævnligt. Fjerner virus og spyware.

  • Jeg har næsten altid kørt Avast. Har et rigtig godt og simpelt interface med mange funktioner. Men jeg blev bare så træt af de konstante reklamer, at de prøvede at sælge deres crapware (som kan speede min pc op med 90%), og så bare det, at der har været fejl i det. På et tidspunkt blev min PC ved med at blå skærm, vidste ikke hvorfor. Fandt ud af, at det var Avast fejl. Det var på trods af, at de havde gjort det meget tydeligt, at de var "Optimized for Windows 8". Så jeg har generelt mistet respekten for firmaet.


    Lige nu kører jeg Panda antivirus (free) for at prøve det. Lægger ikke rigtig mærke til det, udover den sjældne reklame for at opgradere, så umiddelbart virker det fint nok. Og så har jeg malwarebytes installeret just in case. Det er vidst ikke så godt til at stoppe dig fra at blive infected, men ret godt til at fjerne når du er blevet det.