Hjælp: Opgradering eller køb af nyt?

  • Håber I kan hjælpe en far her :)
    Mine 2 sønners pc'er begynder at have svært ved at følge med de nyeste spil.
    Tror I de kan opgraderes eller skal hele lortet udskiftes? (min pengepung håber selvfølgelig på det første)


    Specs:


    PC1:
    CPU: Intel Core 2 Quad Q9300
    MB: Gigabyte EP35C-DS3R
    GPU: Radeon HD5770
    Ram: 4gb DDR2-SdRam


    PC2:
    CPU: AMD Phenom IIx6 1090T
    MB: Gigabyte GA-870A-UD3
    GPU: Radeon HD5870
    Ram: 8GB DDR3-SdRam


    Råd til opgraderinger modtages utroligt gerne - TAK!!!

  • PC2 mangler sådan set bare et nyt grafikkort, så burde den kørte fint (såfremt strømforsyningen kan trække det). Det kommer lidt an på hvor CPU-tunge spil den skal kunne klare, men jeg vil tro den gamle Phenom stadig kan følge med.


    PC1 er svær at opgradere, da platformen er så gammel, at jeg tror det bliver problematisk. Her skal du nok være mere konkret ift. hvilke spil den skal trække. CPUen er gammel og træt, så der ville jeg nok skifte det hele.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • PC2 mangler sådan set bare et nyt grafikkort, så burde den kørte fint (såfremt strømforsyningen kan trække det). Det kommer lidt an på hvor CPU-tunge spil den skal kunne klare, men jeg vil tro den gamle Phenom stadig kan følge med.


    PC1 er svær at opgradere, da platformen er så gammel, at jeg tror det bliver problematisk. Her skal du nok være mere konkret ift. hvilke spil den skal trække. CPUen er gammel og træt, så der ville jeg nok skifte det hele.

    Tak - det passer meget godt til mine anelser.
    De vil gerne kunne køre ALLE spil - nyeste Assassins Creed osv - MEN ikke nødvendigt med overclocking osv.