Ny 1x8gb ram til eksisterende 3x2 gb?

  • Hej


    Jeg ville smide lidt ekstra RAM i en, ellers, ældre maskine.
    Lige nu består setup'et af en triple channel af 2gb stænger.
    I kan se vedhæftet billede for information omkring nuværende RAM.


    Jeg er egenligt bare på udkig efter det billigste, som skulle være disse: LINK.


    Så mit spørgsmål går på, ville disse passe i systemet, eller ville det være helt håbløst og et kæmpe tab af performance at kører disse med resten af mit setup?


    På forhånd tak

  • hej det vil ikke være så godt fordi at vis dine nuværende ram er Kingston også du smider et fra et andet mærke ind vil det ikke virke lige så godt vis det var det samme plus at 8gb ram har porblemer med at arbejde med andre ram der under eller over så jeg vil foreslå at du køber 2x8gb ram og smider de gamle ind i en kasse indtil du måske skal bygge en anden pc

  • Du skriver ikke noget om det er en bærebar eller en stationær?
    De ram du fundet er til bærebar (SO-DIMM 204pin) med undtagelse af meget små pc'er (NUC)
    Mit gæt er at det er en stationær, ud fra at du 3x2gb ram. Så er din CPU socket 1366 som kan køre triple channel.
    Så skal du bruge DIMM 240pin.
    Det kan være du også skal kigge efter, hvor mange hz din CPU/Bundkort kan håndtere.

  • Det er til stationær, så det er en super pointe, at det jeg havde fundet var til bærbar.
    De billigste jeg kunne finde (hvor mit MB understøtter frekvensen) er LINK
    Men mit spørgsmål går stadig på om det vil kører okay med en 2gb stick i slot (på MB) 1,3 og 5, og så en 8gb stick i slot 2, eller om det vil være helt håbløst.

    E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
    Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
    PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
    Corsair 550W - Maxtor 250GB
    Antec p182

  • Hvad skal du bruge alle de ram til? 6gb burde være mere end rigeligt til sådan et ældre system.
    Du skal bare vide at du vil køre singlechannel på dine ram. Og dualchannel giver 50% teoretisk ydelse i forhold til single channel. Om du dog kan mærke forskel aner jeg ikke :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hvorfor finder du ikke billige quadcore og opgrader dit socket 775 system, jeg har for sjov skyld netop i disse dage, opgraderet et gammel LGA 775 som havde celeron duel core i (E8200) celeron shit, og jeg havde ovenikøben ikke samme muligheder for Ram som du har, bundkorted havde bare 2 dimmslot, og er til et matx kabinet, så med lidt tålmodighed fandt jeg et matx til LGA 775 med 4 ram slot, og havde 8GB gammel DDR2 ram liggende (Corsair DDR2 XMs PC6400) pæn profil så maskinen gik fra 4GB til 8GB (150kr gav jeg for bundkorted) og fandt en Q6600 (quadcore) cpu på en aktionside, fik den også for 150kr, og kan nemt finde de ybberste LGA 775 cpuer som Q9550 og Q9650 brugt for en 300-400kr max
    CPU benchmark i Aida CPUqueen steg fra under 10000 til knap 20000 med den nye cpu, og opgradering fra 4GB til 8GB har enorm at sige i spil.
    og kan sige at GTA5 er absolute spil bart på high settings med et 960GTX når man får 25000+ i aida cpuqueen. Ud over det har jeg smidt et USB3.0 kort i, så vente tiden fra at overføre filer fra den externe harddisk er minimal
    Og youtube vidoere viser også at en Q6600 og et nyere grafikkort gør at spillet bliver pænt og flydende at spille, derimod har set forfærdlige stop i spilm fra folk der bare har haft 4GB i deres ældre system.
    Så hen og få dig en quadcore til LGA775 asap :)


    Ud over det er E modellen dårligt på at spille video i full 1080p synes jeg, Så det man kan sige 8GB og en god Quadcpu, og evt. en ssd til OS , ændre maskinen fra halvdårligt "kontor" maskine til en full blods underholdning maskine til film og dagligt færden på internettet (netflix, netbank, musik, youtube, film filer, og med grafikkortet også til at kunne spil som GTA5). eneste lille flaskehals jeg har på maskinen er at ikke har Sata3, jeg ville ha smidt et Sata3 controlller kort i maksinen hvis havde haft plads, grafikkorted tager den ene PCI x1 plads, USB 3 controllerne tager det andet PCI x1 plads, og den sidste plads sidder der et D Link trådløs netværkkorts i, Kunne jeg finde et 1 slots Nvidia 750TI eller bedre ville jeg smide det i og få et PCI x1 slot fri til at smide Sata 3 controlleren i . Og der med udnytte SSD disken fulde hastighed.
    Og lige prikken over Ièr en 92mm blæser med Grøn LED lys og støvfilter. så under 700kr har jeg brugt på maskinen (uden medregnet SSD) og forlænge levetiden med 10år, hvis man bare ser på maskinen til internettet office, musik , film (med minder man snakker om 4k film) på Windows 10 og fremtidige OS inde for en overskueligt årrække), og typisk en maskine man nemt ville kunne give videre til ens forældre, som vil nyde godt af maskinen mange år fremover..