Win 8.1 til 10 - Partitionering

  • Hej folkens.


    Jeg er ved at opgradere min bærbar der har OEM win 8.1. Har så upgraderet til win10 for at få min nye nøgle på min microsoft account. Når jeg skulle igang med en clean install, opdager jeg at der ligger ekstremt mange partitioner???



    Står lidt i et dilemma, fordi jeg vil godt beholde min recovery partition, som er D, på 60GB, men hvad søren er resten? EFI, no clue. OEM, sikkert noget med mit Win8.1 og så ligger der 2 genoprettelsespartitioner??


    Hvilke kan jeg tillade mig at slette? Ønsker at have min win 8.1 recovery som backup hvis jeg nu ikke vil win10 alligevel



    [Blocked Image: http://i.prntscr.com/048c206ef7524e51b734c4c10840e5b8.png]

  • Jeg vil tro at det er fordi at den gemmer på dit windows 8.1 filer og recovery i de 30 dage man har til at fortryde opgraderingen. efter de er udløbet burde de blive slettet samt din win 8.1 key vil blive invalideret.


    kender desværre ikke en metode til at skelne de 2 recovery partitioner fra hinanden:( men kan være at der er andre der gør

    Kabinet: Corsair Carbide Air 540
    GPU: ASUS GTX 780 DCII 3GB
    CPU: Intel i7-4770k
    PSU: Corsair TX750
    MB: ASUS Maximus VI Formula
    Ram: Kingston HyperX Genesis 16GB 1600MHz
    SSD: Samsung Evo 250GB
    HDD: 1TB Samsung

    HDD2: 2TB Samsung
    Antec Kühler 650

  • Du er jo ikke i gang med at opgradere, hvis du kigger på partitioner. Opgraderingsværktøjet rører ikke eksisterende partitioner - Det er kun hvis du laver en ren installation.


    Lad Windows diverse partitioner være og lav en ren installation på et senere tidspunkt (husk self. at flytte filer til en anden harddisk i mellemtiden)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |