Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 17. oktober 2015, 23:53

Hej folkens.

Jeg er ved at opgradere min bærbar der har OEM win 8.1. Har så upgraderet til win10 for at få min nye nøgle på min microsoft account. Når jeg skulle igang med en clean install, opdager jeg at der ligger ekstremt mange partitioner???

Står lidt i et dilemma, fordi jeg vil godt beholde min recovery partition, som er D, på 60GB, men hvad søren er resten? EFI, no clue. OEM, sikkert noget med mit Win8.1 og så ligger der 2 genoprettelsespartitioner??

Hvilke kan jeg tillade mig at slette? Ønsker at have min win 8.1 recovery som backup hvis jeg nu ikke vil win10 alligevel

2

søndag, 18. oktober 2015, 13:49

Jeg vil tro at det er fordi at den gemmer på dit windows 8.1 filer og recovery i de 30 dage man har til at fortryde opgraderingen. efter de er udløbet burde de blive slettet samt din win 8.1 key vil blive invalideret.

kender desværre ikke en metode til at skelne de 2 recovery partitioner fra hinanden:( men kan være at der er andre der gør

Kabinet: Corsair Carbide Air 540
GPU: ASUS GTX 780 DCII 3GB
CPU: Intel i7-4770k
PSU: Corsair TX750
MB: ASUS Maximus VI Formula
Ram: Kingston HyperX Genesis 16GB 1600MHz
SSD: Samsung Evo 250GB
HDD: 1TB Samsung

HDD2: 2TB Samsung
Antec Kühler 650

3

søndag, 18. oktober 2015, 15:29

Du er jo ikke i gang med at opgradere, hvis du kigger på partitioner. Opgraderingsværktøjet rører ikke eksisterende partitioner - Det er kun hvis du laver en ren installation.

Lad Windows diverse partitioner være og lav en ren installation på et senere tidspunkt (husk self. at flytte filer til en anden harddisk i mellemtiden)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.