Ud med noget af det gamle, ind med det nye

  • Kære alle tweakers,


    Har tænkt mig at erstatte min gamle GPU, CASE og RAM med nyt og købe en SSD.
    Jeg vil have valuta for pengene, så det bliver ikke en high end pc jeg får.
    Ideen er at jeg løbende opgradere min pc, alt efter behov :)
    Budgettet er max 3000


    Vil købe:

    • Radeon r9 207, men er i tvivl om min PSU kan klarer det?? og hvordan mit Motherboard håndtere det ny når den kun kan kører PciE: 2.0


    • SSD, Samsung 850 EVO MZ-75E250: Er ikke sikker på at mit Motherboard kan trække det fuldstændigt, er det så det værd?


    • RAM, 1x kingston 8gb 1330 mhz, cl9, er de fine eller kan i anbefale andre?


    • Case, Corsair Carbide Series 100R: Ser ud som et fint og lyddæmpende case, hvad siger i?


    Hvad siger I til det, er det fornuftigt eller har I andre forslag?



    Stats:



    Mainboard : Asus M4A785TD-V EVO


    Chipset : AMD 785G



    Processor : AMD Phenom II X4 945e @ 3000 MHz



    Physical Memory : 4096 MB DDR3-SDRAM



    Video Card : AMD Radeon HD 5700 Series


    Hard Disk : Western Digital WD10EARS-00Y5B1 ATA
    Device (1000GB)


    Case: Cooler Master HAF 922



    PSU: 620 W Cooler Master


    Monitor Type : Samsung S27C590 - 27 inches


    Network Card : Realtek Semiconductor


    RTL8168/8111 PCIe Gigabit Ethernet Adapter


    Operating System : Windows 10



    DirectX : Version 11.00


    :rules:

  • .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Tak for dit svar.


    Det har jeg faktisk ikke overvejet, det vil jeg undersøge, tak :)



    Men kan det virkelig betale sig at købe brugt? Der er vel ingen garanti og chancen for at hardwaren dør er højere hmm..?

  • Hej.


    Hvad bruger du din PC til?


    Du kan komme langt med et nyt grafikkort - eventuelt et brugt et. Men det er jo en aldrende platform, og den Phenom kan let komme under pres. Har du erfaring med overclocking?


    Kan du være mere specifik med den PSU? Og hvor gammel er den?


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Vil gerne primært bruge den til gaming: Fallout 4, Far Cry 4 og lignende titler.
    Det er ikke et must med Ultra grafik, men det skal kører flydende.


    Har prøvet OC lidt, men det var et preset og det var min pc ikke glad for :P, den crashede.


    Alle dele pånær GPU er 5-6 år gammelt, GPU er ca. 2 :cursing:


    PSU er model: rs 620 asaa a1 cooler master

  • Skal du spille de nye spil(storspil), som kommer både her i efteråret, og især i foråret, så skal der altså en anden form for opgradering til.


    Du skal have en helt ny platform så hvis du virkelig vil være med. Din maskine fejler, som sådan intet, men tiden er simpelthen løbet fra den.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Som Ebo så fint siger det. Skal du være med på høj-ultra indstillinger, så skal vi op i ny processor. Medmindre du vil købe en ny køler og prøve at overclocke den til max :)


    Det er utrolig sjældent hardware bare dør, din pc er jo heller ikke død endnu selvom den er 5 år gammel. Noget der har kørt i 3 år er selvfølgelig blevet "slidt" men det betyder ikke rigtig noget medmindre man kan se det på temperaturende. Der er jo ingen mekaniske sliddele(kun i hdd og dvddrev self.) Alt det andet kan kun tage skade af temperatur. Og hvis hardwaren er behandlet pænt, ja så holder det altså bare fordi der ikke rigtig er noget der kan gå i stykker.
    Altså hvis du køber en ny hurtig GPU for omkring 2000 og får noget i retning af 970 samt 8gb ram. Så er du også godt kørende selvom din processor vil holde dig tilbage. Så skal du dog være klar på at CPU er det næste der skal opgraderes. Jeg kørte mit Titan( cirka svarende til et 970) Med en 965 og ja spil kørte fint det var dog også 3 år siden, og nu kræver spil en del mere af processoren end dengang.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb