Computeren støjer/arbejder voldsomt når jeg spiller spil

  • Hej alle sammen :) Håber i kan hjælpe mig.


    Jeg har købt en HP computer brugt, men den skulle være brugt meget lidt.
    Da jeg gerne ville spille spil med bedre grafik en laveste indstillinger i spillene,
    valgte jeg at opgradere lidt.


    Min computer er: HP P6360sc
    http://support.hp.com/au-en/document/c01999296


    Har ændret følgende til:


    GPU - Geforce GTX 470
    PSU - Corsair VS650 V2 - 650watts
    Og tilføjet ekstra ram:
    2x Corsair VS DDR3-1333 DC 2gb


    Har også købt en OCZ 120 gb SSD Harddisk som mit styresystem er på
    og bruger den HDD der sad i til ekstra plads til bl.a. spil da SSD'en kun har 39 gb tilbage og jeg vil ikke fylde den op.


    Dette er mine resultater fra Open Hardware Monitor
    http://i61.tinypic.com/2v1mckw.png


    Første gang jeg spillede efter at have opgraderet, blev min PSU meget varm,¨
    men det ser ud til at være ovre men luften fra PSU'en er dog stadig forholdvis varm.


    Når jeg spiller SWTOR og er i vælg character vinduet/menuen, så stiger støjen fra computeren voldsomt.
    Har for nylig installeret WoW og det er lige omvendt, når jeg er i vælg character vinduet, så der ikke så meget støj.
    Men når jeg så begynder at spille, så lyder den næsten som en støvsuger.


    Jeg har brugt Nvidia Experience til at optimere spillene for at se om det evt. kunne hjælpe. men desværre ikke.


    Jeg vil vide om mit køb af PSU var en dårlig idé og generelt om det jeg har ændret er okay.
    Så vil jeg også gerne vide hvad jeg evt. kan gøre for at nedbringe støjen når jeg spiller men også sørge for at computeren
    ikke ligepludselig brænder sammen.


    Håber det er informationer nok og at i kan hjælpe :)


    Mvh. Kaw

  • SWTOR kan udmærket hive tænder ud af enhver PC - Men har du prøvet at slå Vsync til? Kan være den prøver at hive flere FPS ud af dit grafikkort end din skærm behøver.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja VSync er til. Sjovt nok kører SWTOR fint nok når jeg spiller med mindre det er ''heavy area's'' fx i OPS og FP's. Men det nok fordi det er forholdvis lave indstillinger grafikken er sat på via Nvidia experience. Det særligt valg a character menuen/vinduet som får computeren til at arbejde på højtryk.


    Men WoW er virkelig slem for min computer når er inde i spillet.



    Mvh. Kaw