Skal købe et nyt keyboard

  • Tja som overskriften siger, så skal jeg have et nyt keyboard, da mit to-tal ikke virker mere.


    Det skal være mekanisk denne gang, og sig ikke Logitech, da det aldrig kommer indenfor mine døre. Jeg bruger normalt Razor products, men måske er der kommet noget nyt frem, som kunne være en idé.


    Håber I vil komme med nogle gode forslag, prisen er næsten underordnet, alt fra 8-1500,-, det betyder intet for mig.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Razer BlackWidow Chroma eller Corsair K70 RGB, hvis du er til rgb farver. Sad selv og overvejede hvilke af disse to jeg skulle købe i ca. et år, inden jeg besluttede mig for K70.


    Det var en svær beslutning, men håndledsstøtten afgjorde til Corsairs fordel.

  • Jeg skiftede selv selv fra et Logitech g710+ til et k70 rgb. Og efter min oplevelse med g710+ køber jeg hellere ikke logitech mere. Jeg er derimod super glad for mit K70 RGB, kæft et solidt keyboard.


    De har dog lige lavet et nyt keyboard, som tager mange elementer fra k70, som hedder Corsair Strafe.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det er godt nok ikke et mekanisk, men det er et af de hurtigste elektroniske keyboards.
    Du kan tage en kigger.


    Mad Catz S.T.R.I.K.E 7

    CPU - Intel Core i5-3570K CPU - 3,4GHz, OC 4GHz
    GPU -
    ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB
    RAM -
    Crucial DDR3 BallistiX Sport 16GB KIT
    PSU - CoolerMaster GX 750 W Bronze
    HDD 1 - 500 GB
    HDD 2 - 1 TB

  • Undskyld mit sprogvalg på forhånd, det er ikke personligt ment. Men Mad Catz er da godt nok det værste gang gøgl der findes. Materialerne er billige lorte materialer, og deres specs er heller ikke noget at råbe hurra for. Det er udstyr der er udviklet til små børn under 15 år.


    Men det er jo heldigvis smag og behag. :)

  • Xtrfy :) Det er genialt og ordenlig kval. godt svensk design.. Keyboardets volvo ;D

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Duckey og Daskeyboard er også nogle kvalitets mærker som er rigtig lækre :)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Mange tak for den fine respons og gode forslag :9xo .


    Valget faldt på Corsair K70 og der blev trykket på købknappen, så nu venter jeg bare på posten.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • CM Storm Quickfire TK har jeg selv haft med Cherry MX Red. Bestemt et godt mekamisk tastatur, men jeg ender altid med at gå tilbage til mit Logitech Illuminated. ;)


    Men skal det endelig være et mekanisk, så kan jeg kun se mig selv med Quickfire TK.


    Edit. Læste først nu, at du havde købt nyt. ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja nu har jeg så fået mit keyboad K70 Corsair og brugt det nogle dage, men hold da fast hvor jeg er skuffet, mage til l*rt, skal man altså lede længe efter.


    Kvaliteten er som sådan god nok, tastaturet virker osse som det skal, måske lige bortset fra i spil, det er simpelthen bare slet ikke godt nok, ganske som altid.
    Så er Corsair's produkter ment for menigmand imens de forlanger premium kr. for deres produkter, og slet ikke noget en seriøs gamer vil røre med en ildtang, dertil er det simpelthen alt for dårligt.


    Jeg VIL have af et gamer keyboard, at jeg kan lave alle de makroer, som jeg vil og bruge de taster, som jeg vil, og det skal Corsair slet ikke blande sig i hvordan jeg sætter MIT keyboard op, det lort skal bare virke, når man giver 13-1400 kr for et keyboard.


    For at gøre en lang historie kort, så får min ægtefælle mit K70, da det virker for helvede til FB :T ,jeg simpelthen nægter og røre ved det mere, så nu har jeg bestilt et nyt i stedet for.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • hva har du så bestilt ?


    Jeg har valgt Razor igen, som altid, da alle indstillinger ligger i skyen og de har aldrig svigtet mig, so far, så må det jo komme an på en prøve, om deres mekaniske osse virker ligeså godt.


    P.S


    Nu blev min ægtefælle jo lidt glad, fordi regner det på præsten, så drypper det på degnen, og han scorede lige et splinternyt K70, bare fordi jeg blev lidt skuffet og gal :D .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Synes da ellers godt at man kan assigne ting og sager til diverse taster? Hvad er det præcist du ikke kan gøre? Razer BlackWidow Chroma er nu heller ikke værst :)


    det kan jeg ikke grundet jeg bruger venstrehånd på både keybord/mus, så det skal næsten være spejlvendt det hele, selvom jeg kan bruge begge hænder næsten lige godt. Egentlig er jeg højerehåndet lige bortset fra ved en computer, så er det venstre side, som tager over.


    Mener de kalder det multidedakt, når begge hæpnder kan det samme. Det virker så bare ikke for mig ved computeren.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • så vil jeg holde mig fra det K70 og gå på efter min første indskydelse BlackWidow :)


    hvis det er det du har købt vil jeg blive glad hvis du kunne give lidt feedback om det herinde inden jeg smider en masse penge efter det :)

  • så vil jeg holde mig fra det K70 og gå på efter min første indskydelse BlackWidow :)


    hvis det er det du har købt vil jeg blive glad hvis du kunne give lidt feedback om det herinde inden jeg smider en masse penge efter det :)


    Jamen det er det, black widow 2014 ultimate


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • så vil jeg holde mig fra det K70 og gå på efter min første indskydelse BlackWidow :)


    hvis det er det du har købt vil jeg blive glad hvis du kunne give lidt feedback om det herinde inden jeg smider en masse penge efter det :)


    Nu har jeg leget med mit nye Razor keyboard og det slår Corsair K70 på alle punkter, og ligger Logitech helt flat ned, sådan er det bare. Knapperne er ½ højde fra Corsairs K70, de larmer slet ikke som K70 gør, og keyboardet virker sammen med min mus via Synapse software.


    Jeg tænker så bare hvorfor lyttede jeg ikke til min indre stemme, men det gjorde jeg jo ikke og det kom der K70 fra Corsair ud af, og det var bestemt ikke et godt bekendtskab, og varede lige 48 timer, så var den røv barberet og sat på plads, så var jeg tilbage hos Razor.


    Det keyboard kan det, som jeg sætter højt, nemlig programere alle de knapper som jeg vil og hvordan jeg vil sætte dem op.


    Jeg satte det lige til og straks DL den mine makreoer og virkede som mit gamle keyboard lige fra en start, sådan skal software virke i mine øjne, 110% iorden sådan er det.


    Hvorfor købte jeg bare ikke det fra en start af ?, tja jeg blev jo rådet til at kigge på det skrammel fra Corsair nemlig K70, ikke engang byggekvaliteten kan følge med, K70 det er bare en lort som er poleret og skinner.


    Ganske som altid Corsair og Asus kommer aldrig indefor mine døre igen, dertil er de simpelthen slet ikke gode nok til.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Jeg er uenig Ebo, jeg har både haft BlackWidow Chroma og K70 mellem hænderne, og jeg vil nu sige at du ser meget sort og hvidt på det.


    Byggekvaliteten er i orden på begge keyboards, Corsair med noget børstet stål agtigt og Razer med hårdt plastik. Jeg synes det gør Corsairs tastatur mere stabilt, og det giver sig ikke så meget under tryk. Razers derimod virker ikke så industri agtigt, og passer nok godt ind i et clean build.


    Tasternes højde er der næsten ikke forskel på, forskellen er at Razers taster ligger nede i casen, hvilket gør at de virker mindre end Cherry MX keys. Corsair har dem jo stående helt nøgen, så du ser både tasten og basen.


    At din software virker med det samme, hænger nok sammen med at du har benyttet dig af et andet Razer produkt før, hvilket taler til Razers fordel i din specifik sag. Hvad forskellen er i mulighederne for programmering af tasterne skal jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har kigget nærmere på det.


    Nu ved jeg ikke om du har fået fat i et BlackWidow Chroma Stealth, og hvilke MX Cherry keys du har fået fat i, for der er en verden til forskel i lyden alt efter hvilke taster du har på de enkelte keyboards.


    Jeg forstår dit valg af BlackWidow Chroma, og det er også et sindsygt godt tastatur. Razer har heller ikke skuffet mig på nogen punkter endnu, har trods alt brugt deres tastaturer i ca. 8 år. På mit første, som var et Lycosa, knækkede shift tasten på midten efter ca. 5 års slitage, og det efterfølgende Deathstalker lever i bedste velgående. Det samme med deres mus, hvor jeg har haft 2 Razer Naga, som begge er blevet brugt flittigt til WoW, hvor den første kun blev udskiftet fordi jeg var så dum at spilde Cola ned i den, og min nuværende DeathAdder har jeg ikke på nogen måde planer om at udskifte. Så hvad kvaliteten af Razer produkter angår, kan jeg snakke en hel del med.


    Når det så er sagt, så kan jeg ikke forstå din hårde kritik af kvaliteten på K70, da den sagtens kan følge med BlackWidow. Det er to vidt forskellige produkter der har det til fælles at de har mekaniske RGB taster (findes også uden), samt softwaren (hvor Razer vinder med længder på brugervenlighed).


    Du er nok skuffet over at have "spildt" ca. 1100,- på et tastatur, som du fik anbefalet, fordi vi er nogle stykker der er kanon glade for vores. Men det er bestemt ikke ubegrundet at vi kan lide det. Jeg håber du bliver glad for dit BlackWidow Chroma, og tak for tilbagemeldingen :)