Intel Compute Stick erfaring.

  • Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogen der faktisk har investeret i en Intel Compute Stick.


    Kan den streame film fra en netværks server. Kan den bruges som mediacenter, hvis man KUN skal se film. og kan den eventuelt bruges som desktop maskine til surf og browsing samt facebook spil og film?


    Håber nogen kan belyse mine spørgsmål, da jeg ikke lige synes nogen af alle de reviews der er ude belyser det særlig godt.

  • Jeg købte en computestick da den blev udgivet og bruger den som en del af mit "hotel-kit" når jeg, oftest i forbindelse med arbejde, er væk hjemmefra. Her bruger jeg den primært til Netflix og Plex (media center afspiller) - det klarer den ganske udemærket.


    Surf og browsing, jojo, det fungerer udemærket men så snart du sætter gang i flere tabs i browseren, så begynder den at blive presset, den er trods alt kun udstyret med en lille Atom CPU og 2 GB RAM. Jeg vil aldrig anbefale den som erstatning for en almindelig PC, men som mediacenterdims i dit fjernsyn er den faktisk rigtig fin.


    Det trådløse netværkskort er ikke det bedste i verden, hvorfor signalstyrken typisk vil være lavere en en almindelig bærbar computer. Jeg har dog ikke oplevet det som et problem, bortset fra hos mine svigerforældre, hvor den skulle fange et wifi i den modsatte ende af huset i stueetagen (gæsteværelset ligger på første sal). Her var den ubrugelig, men det samme gjaldt iøvrigt for både iPhone og iPad.
    Det er også værd at bemærke at man har valgt at bruge samme chip til at håndtere wifi og bluetooth, hvilket er et problem hvis du planlægger at bruge et bluetooth tastatur. Det gjorde jeg i første omgang, men fordi begge teknologier slås om den samme chip, resulterede det i et overordentlig lag på tastaturet og det indbyggede touchpad. Derfor har jeg måttet investere i et trådløst tastatur med en USB modtager, der nu optager den eneste USB port i computestick'en.


    Pr. dags dato kører den Windows 10 og det fungerer fint. Jeg har dog ikke haft lejlighed til at teste det specielt meget siden jeg opgraderede den fra Win 8.1.


    Hvis det ikke var pga mit udemærkede Smart-TV i stuen har Netflix m.m. så ville jeg helt sikkert bruge den der til dagligt.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Tak for glimrende svar GRUS.


    Jeg har i mellemtiden faktisk købt en, som jeg nu kører PLEX HT på.. Det virker upåklageligt, jeg mangler bare at anymote virker med PHT direkte. Og at jeg kan vække den uden at skulle trykke på knappen..


    Har du eventuelt en løsning til hvordan jeg vækker den uden at skulle trykke på knappen.

  • Tror egentlig osse, at jeg skal have sådan en fætter.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for glimrende svar GRUS.


    Jeg har i mellemtiden faktisk købt en, som jeg nu kører PLEX HT på.. Det virker upåklageligt, jeg mangler bare at anymote virker med PHT direkte. Og at jeg kan vække den uden at skulle trykke på knappen..


    Har du eventuelt en løsning til hvordan jeg vækker den uden at skulle trykke på knappen.


    Den understøtter som standard ikke WOL (wake-on-lan) har jeg erfaret, men jeg skal ikke afvise er der er en BIOS setting der kan rette op på dette. I så fald ville det løse problemet.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra