Et netværkskabel til stor belastning

  • Der har været store problemer med Adobe på min computer. Det fryser i 5 sekunder
    hvert 30. sekund. Det er meget belastende, når man skal arbejde med det.
    Derfor fik jeg ny computer. En Intel I7 med et Geforce 970 GTX 4GB samt
    8GB ram. Så det skulle kunne køre Adobe uden problemer. Men det hakker
    stadigvæk. Derfor må det vel være noget med netværkskablet.


    Vi har på arbejdet mange computere koblet sammen på det samme netværk. Jeg bruger meget Adobe pakken, som kræver en del data. Jeg har lige fået en ny kraftig computer, som sagtens skal kunne trække Adobe pakken. Men tror at problemet ligger i det netværkskabel, som jeg bruger. Det er et af de meget billige. Jeg tænker på, om I har forslag til netværkskabler, som uden problemer kan trække en meget stor belastning? Prisen betyder ikke noget.

  • Jeg tror mere dit problem ligger i den enhed din computer er koplet sammen med (switch/router). Men skulle det være kablet, så er det et STP kabel du skal have fat i. Så vidt jeg ved er der ikke den store forskel i de forskellige kablers virkningsgrad, hvis man ser på de samme typer kabler.
    Hvis det er dit netværkskabel der er problemet, så er det højst sandsynligvis interferens der er problemet, og det er her hvor et STP (Shielded Twisted Pair) kabel vil gavne hvis det ikke allerede er det du bruger.

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • Altså det virker i den dyre ende. Hvis jeg var dig ville jeg prøve med et billigere kabel for at se om det i det hele taget er kablet. Jeg tror ikke du får noget med det kabel du linket til i forhold til at købe et billigere skærmet. Jeg havde prøvet med dette:
    http://www.av-connection.dk/?PGr=6661

    Asus Maximus VII Formula m/ Intel i 7 4790K @ 4,6 GHz
    16GB Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz CL9 @ 1632 MHz
    2xSamsung 840 Evo 240GB (RAID 0) og WD Red 2TB
    Asus Strix GTX 980 Ti DCU III OC @ 1380 MHz

  • Et cat 5e kabel er rigeligt, medmindre du skal op og køre 10gbit.


    Du skriver at du bruger Adobe pakken?
    Er det video redigering i Premiere eller billede redigering i Photoshop?


    Er netværket 100mbit eller 1gbit?


    Hvis du arbejder med MEGET store filer, som ligger på et netværksdrev kan det være at serverne ikke kan følge med. Ellers tror jeg ikke problemet ligger i netværket.

  • Tak for svarene :)


    Jeg bruger både Photoshop til Billedredigering og Premiere Pro til videoredigering samt jeg bruger Indesign. Det hakker i 5sek hvert 30sek i alle programmerne. Det er ulideligt.


    De har 9 forskellige drev fyldt med alt fra video, billeder, filer og dokumenter. Hvert drev er på minimum 500GB op til 2TB

  • Ved ikke om det her kan hjælpe, men her er informationer om netværk og servere.


    Hovedparten kører 1GB, vi har
    dog 2 switche, hvor den ene er 100mb.


    Vi har 4 servere:


    Filprint, helt ny med 4 netkort, her skal det væsentlige data ligge, da den er
    klart hurtigst.


    Diskstation, slave


    EX10, næsten ny mailserver

    DBserver, sql server, der håndterer C5, Consignor

  • Hvis problemet er det samme når du kører fra din lokale maskine, så er det ikke netværket den er gal med.


    Er det en SSD der sidder i din workstation?


    Det kan også være en driverfejl til grafikkort f.eks.?


    Hvis man googler efter "PC FREEZES EVERY 30 SECONDS" så får man en masse forskellige muligheder

  • Øhhh... Adobe... Netværkskabel?


    Jeg har svært ved at se forbindelsen - Det er jo ikke fordi at Adobe pakken streamer dit projekt frem og tilbage imellem skyen. Det må klart være noget lokalt på maskinen der skaber de "huller" i ydelsen. 8|


    (Og selv hvis projekterne ligger på en anden computer, hentes de alligevel over i RAM og eventuel sidefil imens du arbejder med dem - Alt andet ville være data selvmord fra Adobe's side)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |


  • (Og selv hvis projekterne ligger på en anden computer, hentes de alligevel over i RAM og eventuel sidefil imens du arbejder med dem - Alt andet ville være data selvmord fra Adobe's side)


    Hvis nu han arbejder med videoklip der er meget lange er der næppe plads til det hele i ram/sidefil :)


    Men jeg er helt enig med dig, jeg tror også problemet ligger på maskinen han sidder ved

  • Vi var ude i server rummet, og det er serveren. Jeg sidder på en server med alle de andre, og når jeg arbejder med Adobe har den svært ved at trække det hele fordi de andre også bruger resurser. Har I nogle råd til, hvordan det kan gøres anderledes?

  • Den "billige", men lidt besværlige, løsning er, at du får SSD plads nok til, at alle de filer, du bruger, kan ligge der, mens du arbejder med dem.


    Den dyre men meget mere praktiske løsning er at sætte hurtigere diske i serveren