Hjælp til valg af pc

  • Hej allesammen.


    Nu skal jeg ud og købe en stationær pc i stedet. Men ved ikke om jeg selv skal samle eller købe noget fra komplett.dk som er samlet?
    Har nogen erfaringer med deres pcer? Har købt diverse ting derfra men ikke deres pcer som de har samlet..
    Skal siges at jeg ALDRIG har samlet pc selv men har pillet forskellige hardware af og på .. Grafikkort ram harddisk osv.
    Ville det være dumt at springe ud i det? Hvilke cpu skal man gå efter som yder bedst for pengene? Hvilke mærke GTX er bedst?
    Har mus og tastatur resten skal jeg købe.. Har kigget lidt på brugte men tror sku ikke det er det jeg skal have. :)


    Har kun et krav det må ikke være AMD kun Intel :)


    Fra komplett.dk har jeg kigget på denne her pc : https://www.komplett.dk/komple…-i35-gtx970-edition/10946

  • Prøv evt og kigge hos


    mm-vision


    Eller


    topdata


    Måske kan du spare lidt penge.


    Typisk sparer man en smule ved at bygge selv, men hovedfordelen er, at du selv vælger delene, som skal i din nye maskine.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tænker på selv at samle en. Tror godt jeg kan klarer alt det hardware der skal sættes sammen .. Der medfælger jo også nok manuel med også er youtube min ven :D
    Hvad kan i anbefale af hardware til mig? Har omkring 8000 tusinde ..

  • https://www.komplett.dk/k/shop…1C-459B-BA76-DEF990E8B257
    Dette ville ikke være en helt skidt start. Strømforsyningen er lidt tilfældigt valgt, her vil jeg anbefale at tænke på om du vil have 2 grafikkort engang i fremtiden og om du skal overclocke?
    Ellers er 500w nok, men hvis du gerne vil have 2 970'ere så skal du nok op i minimum 650w.
    Desuden er processor og bundkort også klar til overclock. Der mangler bare lige en køler.
    Kabinet må du også selv vælge ;)

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Har kigget lidt på det og det er næsten den samme setup og samme grafikkort.
    Jeg ved ikke om jeg hel har modet til at samle selv.
    Hvad syntes du om den pc jeg linker til?
    Har tænkt mig at opgrader ram til 16 gb
    og 250 ssd disk
    1000 gb ekstern harddisk
    plus trådløs netkort
    alt i alt bliver det lidt over 10444
    er det meget for sådan en pc?
    Jeg skal ikke over og game noget seriøst på den den skal bare kunne trække GTA , Battlefield, COD ..
    Kan den det? For skal snart til at have en pc der kan noget :D

  • Hvis du tager den jeg linker og opgradere med:
    RAM:
    https://www.komplett.dk/produc…y-ddr3-1866mhz-16gb-black
    Harddisk:
    https://www.komplett.dk/produc…uda-1tb#technical-details


    Og en trådløs wifi dongle kan fåes i alle mulige prisklasser fra 100 og op. Ellers kan du overveje at opgradere motherboard til et med indbygget trådløst netkort.


    Prisen kommer ikke på meget mere end 9000 og det eneste du mangler er et kabinet. Det er altså knap 1000 at spare plus delende hver især er bedre hvis ikke det samme. Det kan næsten aldrig svare sig ikke at gøre det selv.


    At samle en PC, kræver en smule fingersnilde og tålmodighed. Der kan findes utallige step-by-step guides der viser præcis hvordan alt skal gøres. Desuden kan man ikke installere noget "forkert" det er kun processoren man skal være forsigtig med, den skal vendes rigtig.


    Jeg havde aldrig prøvet at have noget med pc'er at gøre, men jeg har da samlet godt 4 nu og det bliver kun lettere hver gang. Det vigtigste er bare at man er forberet på at bruge lang tid første gang.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Ja det bliver jo næsten den samme setup men i den pakke får jeg skærm og tastatur med så det går lige op. Så ved jeg ikke om det kan betale sig.
    Men mht. den grafikkort er der forskellige meninger i forums.
    Jeg skal ikke gamer extremt meget det er bare et par timer om dagen måske.. Så er det vel nok. Men i bund og grund er det ikke god hardware der sidder i den maskine?

  • Mange vil nok mene at AMD's 390 er bedre på visse punkter - Og mindre på andre.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Men det er lidt smagssag og en AMD fanboy vil jo altid gå efter det :D
    Men syntes jeg hele tiden hører mere om AMD korte fejler i forhold til Nvidia.
    Er bundkortet godt på den pc jeg har valgt? Nogen herinde der kan give mig en forklaring på det område..