Hjælp ønskes til ny bærbar

  • Jeg skal have ny notebook til sofabordet.


    Jeg har en Vision 15 tommer med I7, 16 GB ram, 256GB SSD drev. Som er fin på det electriske område. Jeg kan godt lide konceptet, men skærmen er for lille og for dårlig, tasterne ringe, lyden ringe og for lav, finishen er elendig, et hængsel gik i stykker under garantien - alligevel måtte jeg betale - for dårligt. Nu venter jeg bare på at det andet hængsel bryder sammen, det knager i furene. Er 2½ år gammel.


    Så jeg må have en ny, men jeg ved ikke hvad der er bedst. Hvad den skal have:


    Kraftig I7 processor, min 256Gb SSD, kraftige hængsler, 12-16 GB ram, 17 tommer HD kvalitets skærm, ikke for støjende, godt tastatur, pæn finish, holdbar, både USB 2 og USB 3 stik, Win 8.1.


    I ved så meget her inde, kan I ikke hjælpe? Pft. Mellemtone

  • Først var jeg i Bilka, men de havde ikke rigtigt noget. Så gik turen til Elgiganten, heller ikke noget. Så Computercity, heller ikke. I Fona gav den rare ekspedient mig navnet på en butik på nettet, jeg kan nu bedst lide personlig betjening i en fysisk butik, men følte jeg var nødt til at prøve nettet:


    Her er resultatet:


    Asus G771JW-T7157H, mangler USB 2 porte
    MSI GT72 2QE 633NE, synes lidt for dyr, og for stor og larmende.
    Acer Aspire V Nitro 7-791G-732H, passer perfekt, men det er en Acer.
    Både her og andre steder, er der mange der siger Acer er noget lort, så hvad gør jeg?
    HJÆLP - HJÆLP - måske er der en Notebook derude, som også er kvalitet.


    Er der nogen der kender en, eller er Acer alligevel godt nok. pft. Mellemtone

  • Acer Nitro er nogle helt OK maskiner. Kvalitetsforskellen på G771 fra Asus og Nitro fra Acer er nærmest ikke-eksisterende.


    Hvis du skal sammenligne de to med en MSI, så skal det nok være GE72 og ikke GT.


    Personligt ville jeg vente og se hvad der kommer med Skylake, hvis din nuværende kan holde lidt endnu. :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Kan vi høre hvad dit budget er?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Når du skriver sofabordet, så tænker jeg på en tablet med stor opløsning, der kan matche dit TV med enten apple-TV eller chromecast. Du har jo ikke skrevet, hvad den skal bruges til. :))

  • Når du skriver sofabordet, så tænker jeg på en tablet med stor opløsning, der kan matche dit TV med enten apple-TV eller chromecast. Du har jo ikke skrevet, hvad den skal bruges til. :))


    Det kan jo være at han vil game på den ;) Det kan man jo godt gøre på sofabordet

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tak for svarene, især til Renegger omkring Acers kvalitet. I mellemtiden har jeg været inde på Notebookcheck, hvor en søstermaskine får megen ros, og det negative betyder meget lidt for mig. Det ville jo også være mærkeligt, at Acer eksisterede efter så mange år, hvis det var noget lort. Der er en søstermaskine hos Wupti til kun 8.800kr. men den har kun 8GB ram og kun 126GB SSD, det er desværre ikke nok, det ville ellers være rart at spare pengene. Jeg bestiller den dyre 12.000kr i dag, den er lav og jeg tror den vil se godt ud på sofabordet.


    Til de nysgerrige: Acerens hovedopgave bliver at afspille musik i near high-end kvalitet, med et USB kabel under gulvtæppet. Normalt er musikafspilling ikke specielt krævende, men til det kvalitetsniveau er det. Til billedredigering og audiocd ripning, har jeg måttet bruge en gammel Toshiba XP gamer makine, den med flammerne, med rigtig god skærm og cd drev. Det er Vision maskinen elendig til. Aceren skal også bruges til surfing, mails og til at se TV og video, især når TDC's tvnet et nede, hvad der sker tit.


    Jeg vender tilbage, når jeg har fået den hjem og har lært den lidt at kende. Tak for hjælpen.

  • Du skal da købe en DAC fra fiio eller mayflowerelectronic hvis du vil har god lyd kvalitet.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Det gør ikke noget Igel.


    Den bedste løsning er klart, at lade den digitale lyd gå ud gennem USB2, helt uden om computerens lydkort. Kernel Streaming er det bedste format. Derfra til en USB dac (også kaldet et USB lydkort), eller til en USB/SPDIF konverter. Man kan bygge en desktop, af audiofile komponenter, med et prof. lydkort der vil lyde næsten lige så godt. Digital top lyds største fjender er snavset forsynings strøm, snavs på linjesignalet og jitter (en tidsforskydning/forvrængning af det analoge firkantkurve signal, ja et digitalt signal i et kabel, er i virkeligheden ekstremt højfrekvent analogt, hvor firkant kurven siger 0 eller 1) .


    Men det er en dyr hobby, hvis man vil nå op i HiFi himlen.

  • Hey du siger du betilte den til 12000, må man spørge hvilken du har bestilt? Du kan sagtens finde en ordentlig pc til under 10000. Med 17", 256gb ssd i7 og et grafikkort.


    Min bekymring ligger i du leder efter en stille pc. Og medmindre du køber en rigtig gamer bærbar er deres køleløsninger ikke prangende. Når du alligevel er oppe i et sådan prislejde, ville jeg anbefale at tage en Asus ROG maskine. Deres køleløsning er blandt de bedste på markedet. Desuden har den også lidt bedre lydkort, netkort og den ekstra harddisk passer godt ind. Højtalerne er også meget bedre end på regulære bærbare. Der sidder en subwoofer som hjælper og giver lidt bas. Ikke noget vild for en entusiast, men okay. ^^


    http://www.edbpriser.dk/baerba…jt-t7004h-id-8896624.aspx


    Spendere du så mange penge vil jeg anbefale at tage en maskine som den Asus ROG, MSI eller endda en MMvision. Ser du har haft problemer med en model. Men langt de fleste jeg kender har været rigtig glade for deres. Har desuden en kammerat hvis mmvision køre på 5 år :P Deres kabinet leverendør er vist clevo og de laver som regel nogle gode ting.


    Bare lidt at tænke over eller lade være :9xo

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Til Emilpapis91


    Jeg kan forstå, du ikke kan lide Acer. Aspire V Nitro 7-791G-732H er bestilt, så jeg har taget beslutningen. Du har ret i, at den ikke har en større højttaler i bunden, men det betyder ikke noget for mig, da jeg spiller over stereo anlægget, til gengæld er den lav, tynd, så den nok vil se godt ud på sofabordet. Jeg har ikke kunnet finde andre (billigere), som levede op til mine krav. Håber den kommer i morgen.


    MMVision notebooken, som jeg skriver på nu, fristede mig, fordi jeg kunne få SSD disk til en rimelig pris (dengang kostede det ellers en formue). De levede ikke op til garantien, hvad der er enormt vigtigt. Tastaturet er elendigt, nogle af tasterne skulle og skal der trykkes på, på en bestemt måde, for at de virker, en sekretær ville smide den direkte ind på chefens skrivebord. Kabinettet flekser, låget knirker og brager, og som sagt et hænger er gået. Skærmen er mildets sagt middelmådig ( min ældgamle XP gamer har en langt bedre skærm). DVD drevet er uegnet til at rippe audiocd'er, for mange læsefejl. Men ellers, rent electronisk har og virker den upårklageligt. Mig pisser man ikke på to gange.


    Håber at Aceren er bedre, og holder også i det lange løb. Vender tilbage når jeg har check'et den.







    Aspire V Nitro 7-791G-732H

  • Hvis du vil have kvalitet er Acer ihvertfald ikke vejen. Hvis du skal have noget ordentlig kram, så er vi ude i lenovo/hp elitebook/dell precision. Det er arbejds pc'er som er lavet til langt højere standarder for holdbarhed og lydniveau.


    Igen Acer'en der er nok en udemærket pc men byggekvalitet udmærker den sig ikke yderligere ved.
    http://www.notebookcheck.net/A…book-Review.126701.0.html


    Jeg har intet mod acer men når du betaler så mange penge er der mange meget bedre valg. Også billigere.


    http://www.edbpriser.dk/baerba…ductDetailsSpecifications
    En slim HP med svagere grafikkort og almen hdd, den kan du jo så bare skifte. Ellers ret meget det samme for 8000.


    http://www.edbpriser.dk/baerba…ne-apache-id-9666164.aspx
    Her er en pc med de samme hestekræfter dog kun 8gb ram og almen hdd. Til 8900.


    Du har valgten meget dyr model som kan gøres meget billigere hvor du får det samme.
    http://www.edbpriser.dk/baerba…791g-74be-id-9730043.aspx
    Her er den præcise model du har købt bare til 10000. Dog kun 12 gb ram.


    Jeg ville foreslå noget som den her.
    http://www.edbpriser.dk/baerba…ductDetailsSpecifications
    Grafikkortet er lidt dårligere mens resten af systemet er det samme hvis ikke bedre.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Til Til Emilpapis93


    Tak for de mange forslag, men som tidligere sagt er beslutningen taget. Jeg har fået en mail, den skulle komme i dag, Ih, hvor jeg glæder mig. Ja, jeg har også læst testen hos NotebookCheck, den får megen ros, det eneste de er utilfredse med, er den manglende store højttaler og den vanskelige vedligeholdelse af det indre ( dette er uungåeligt når den er så flad, som er vigtigt når den står på sofabordet, den er jo stor nok i forvejen), + en anelse flex i kabinet og tastatur. Den skal ikke bruges som transportabel, eller på skødet. Tastaturet, vel vi får se.

  • Hvis du vil have kvalitet er Acer ihvertfald ikke vejen. Hvis du skal have noget ordentlig kram, så er vi ude i lenovo/hp elitebook/dell precision. Det er arbejds pc'er som er lavet til langt højere standarder for holdbarhed og lydniveau.


    Igen Acer'en der er nok en udemærket pc men byggekvalitet udmærker den sig ikke yderligere ved.
    http://www.notebookcheck.net/A…book-Review.126701.0.html

    Hey Folkens. ^^
    Lyder da til, at Aceren får pæne nok ord med på vejen angående byggekvalitet. Citerer:
    "Not quite as spectacular is the stability of the case, it was possible to twist the base unit with some force, but there were no creaking sounds. Acer does not disappoint in terms of build quality: We cannot find any protruding parts, rough corners or uneven gaps. It is still possible to open the lid with one hand without lifting the base unit. "


    De siger jo ikke at byggekvaliteten er dårlig, men at man godt kan bøje kabinettet en smule. Det kan man sådan set på de fleste blærbare af plastik.

    MM-vision (Clevo-manufactorer) har jeg købt en gang og det kommer ikke til at ske igen. Selv min gamle Zepto (whoever put that together) var af bedre kvalitet. Det kan godt være de allerdyreste MM-vision har en fair kvalitet, men deres midrange-modeller stinker i det henseende. Ud fra hvad jeg har erfaret. Man får dog, generelt, meget hardware for pengene.

    IMO lader det til, at Acer Nitro får ok ord med på vejen generelt. Der er altid en risiko forbundet med at købe en blærbar, især på nettet (da man selvsagt ikke kan inspicere den), så medmindre man køber en af de mere pricey Asus/Lenovo eller en Mac, så er det et terningeslag mht. kvaliteten.



    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet 2 gange, sidst af chili ().

  • Til Til Emilpapis93


    Tak for de mange forslag, men som tidligere sagt er beslutningen taget. Jeg har fået en mail, den skulle komme i dag, Ih, hvor jeg glæder mig. Ja, jeg har også læst testen hos NotebookCheck, den får megen ros, det eneste de er utilfredse med, er den manglende store højttaler og den vanskelige vedligeholdelse af det indre ( dette er uungåeligt når den er så flad, som er vigtigt når den står på sofabordet, den er jo stor nok i forvejen), + en anelse flex i kabinet og tastatur. Den skal ikke bruges som transportabel, eller på skødet. Tastaturet, vel vi får se.


    Har du set jeg linker præcis den samme bærbar med 4gb ram mindre hvor du spare 2000?
    http://www.edbpriser.dk/baerba…791g-74be-id-9730043.aspx

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Til Emilpapis 93


    Du er meget vedholdende, hvilket kan være positivt, men ikke i dette tilfælde.


    Hvad Acer Aspire V Nitro 7-791G-74BE ikke har:


    4GB mindre ram, hvad der i mit tilfælde har en del betydning.


    2GB mindre videoram, hvilket har mindre betydning. Ved nogle 3d spil betyder det intet, ved andre er der 5-10% lavere gennemsnitlig framerate. Ved de andre er det ved den minimale framerate der har mest betydning 30-60%, d.v.s. mere hakken i spillet.


    Den har ikke den ekstra harddisk på 2TB, hvilket har stor betydning for mig.


    Jeg håber du er mere grundig, hvis du selv skal købe computer på nettet.