Simi gamer bærebar lagger i spil

  • Hej tweakers.


    Jeg har købt mig en simi gamer bærebar til skole brug og bruger den også til at spille diablo 3 nogen gange. Men den lagger rimlig meget så man bliver træt af at spille. Og den brude sagtens kunne trække det. har været inde og kigge og ram og cpu bliver ikke brugt overdrevet meget. men harddisken køre på 100% stort set det meste af tiden? kan det være derfor den er så spille sløv i diablo 3? har endda sat alt på low og har sat den ned i opløsning men køre stadig virkelig ringe. Nogen der kan hjælpe?
    Synes bare det mærkeligt hvis det er harddisken der failer.


    Det er en VisionNotebook BLB5
    Intel I5 430M 2.3 GHZ
    4GB DDR3
    ATI HD5650 1GB
    500GB HDD mener det er en Seagate


    Tak på forhånd.

    Intel i7 8700k
    Asus prime Z370-a
    EVGA 1080TI SC black
    Corsair vengeance RGB white 16gb 3600mhz
    Corsair H150i

    Corsair 6x LL120 blæser
    Corsair Crystal 460X RGB

    Corsair RM850X white
    Samsung 850 EVO 500 gb

    Windows 10 64bit
    Acer predator xb271hua

  • Nu er et HD5650 ikke det vildeste kort på markedet, men derfor burde den stadig kunne køre det. Det jeg ville tjekke var, om grafikkortet er sat til at være den primære enhed til Diablo 3.
    Intel's i5 CPU'ere har en indbygget grafikenhed, som bruges når computeren ikke kræver den helt store regnekraft til grafikken. På den måde holdes strømforbruget nede på bærbaren, og den bliver hellere ikke så varm.
    Jeg ved ikke lige hvordan du indstiller det på et AMD kort, men jeg har selv været nødt til at foretage et mindre indgreb på min bærbare som kører med et ældre Nvidia kort. Der kan man ændre standard enheden for grafik i diverse programmer i selve driversoftwaren.
    Harddisken kan også godt have noget at sige, da de fleste harddiske på bærbare enheder "kun" kører med 5400rpm pga. strømforbruget, dog burde det ikke være problemet i dit tilfælde.
    Det kan også være mængden af RAM, men tvivler på at det spiller så stor en rolle når du har sat alle indstillinger på low.
    Diablo 3 er trods alt bygget til at kunne køre på de fleste maskiner :)

  • Enten som Igel siger - Tjek at det er dit primære grafikkort der bliver brugt.


    Dernæst: Download HWMonitor, og start programmet mens du spiller. Her kan du se de temperaturer, dine komponenter når op på. Når en bærbar bliver for varm throttler den - dvs den skruer ned for hastigheden for at beskytte hardwaren.


    Når det er sagt, så skal man faktisk ikke undervurdere Diablo III. I singleplayer skal der ikke meget til at køre spillet, men hvis først du er 2-4 spillere og det går vildt for sig, så kan selv et udmærket grafikkort droppe en del i FPS.


    Det er ikke harddisken der får din computer til at have lav FPS. Dog er et spil som Diablo III lavet på en lidt sjov måde. For at undgå lange loading tider bliver meget af dataen taget direkte fra din harddisk til dine RAM mens du spiller. Derefter vil du opleve at alle effekter (spells, animationer osv) lagger lidt første gang du ser dem - men ikke mere derefter. Det er bl.a. derfor jeg altid har Diablo III installeret på en SSD. Men det har altså stadig intet med FPS at gøre.



    Edit: Jeg søgte lige lidt på dit grafikkort, og det svarer meget til det kort jeg har siddende i min bærbar, et GT630m. Og det er altså ikke noget at råbe hurra for. Jeg skal helt ned i 1200x700 opløsning og med alt på det laveste for at spille Diablo III, og selv der kan det sagtens lagge og føle meget "choppy".

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

    Rettet en gang, sidst af p3t3r ().