Køb af Alienware

  • Hej. jeg står og skal til (næste måned) at købe en bærbar med potientiale for at erstatte min gamer stationer da jeg ikke bruger den rigtig, og vil give nogle af delene til min far.


    jeg har overvejet at købe en Alienware 15" for så efterfølgende at kæbe en Grafik amplifier (har selv gtx 970) ville det være et optimalt købt den fås med enten gtx 965m eller amd grafik. hvad ville i anbefalde da den fås både med duel core i5 eller quad core i7, jeg er i tvivl om det ville kunne mærkes når jeg "booster" når jeg køre med et rimelig godt grafik kort.


    tak for hjælpen på forhånd :D :goodpost:

  • For det første hvorfor dog en alienware? I det hele taget hvorfor en gamer bærbar når du har et dedikeret grafikkort alligevel? Køb da en uden dedikeret grafik så spilder du ikke penge på noget svagere end du har i forvejen.


    https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Lenovo-Y50-70-15-6
    Her er en maskine der er har lidt dårligere GPU men meget kraftigere CPU og det skal du bruge med dit 970. Den i5 med 2 kerner ville være synd at køre det 970 på, den kan ikke rigtig følge med.
    Desuden er resten næsten det samme af spec's men du spare flere tusind og så vejer den næsten et kilo mindre.
    Alienware er noget lort for at sige det pænt. Ikke at de fejler noget som sådan, de koster bare alt for meget iforhold til hvad de er værd.
    Skal det være en gamer bærbar, køb fra mmvision når de får deres nye pc'er med skylake. De er meget bedre til prisen og det er også kram. Min kammerats, som køre på 6 år, køre stadig!


    Det bedste jeg kan anbefale var at købe en bærbar med kortlæser(kortlæseren kan også modtage en dedikeret GPU) lenovo eksempelvis og med fuld hd og i7. Så har du en bærbar der holder i mange år.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • tak for dit ærlige svar :D


    jeg har også tænkt på at købe en anden bærbar ala lenovo y50-70 jeg ville bare også gerne have en der var fremtidssikret i flere år, kan du uddybe det med kortlæser og gpu for mig for jeg tror lidt jeg misforstår det :P for det lyder ret spændende da det ville være fedt hvis det kunne lade sig gøre med en ekstern gpu :D


    hvornår tror du de første skylake ruller ud ? :D

  • Jamen de siger til oktober desværre :S


    Mht. det med kortlæseren så er det en ret smart løsning.
    http://www.hwtools.net/Adapter/PE4C%20V3.0.html
    Her er et link der kan forklare det hele :) Kort sagt er det fattigmands løsningen af hvad du havde tænkt dig, men det virker og så slipper du også for den kæmpe kasse. Kan se dit grafikkort kun bruger 145w så den kan også klare det uden en ny strømforsyning.


    Som du kan se kan den bruge kortlæser, det er dog meget få bærbare der bruger dette. Men nogle af dem som gør er lenovo thinkpads (t530 og tidligere). Hvis du læser reviews om denne finder du ud af det er ikke det samme som en almen PC. Det er arbejdsheste der er lavet til at leve. Det er de samme pc'er NASA bruger ude i rummet. Det siger lidt ;)
    De kan heldigvis findes billigt og ofte med garanti. Også selvom de måske er 1-2 år gamle ville jeg tage den enhver dag.


    Ellers enhver PC med express card udgang kan selvølgelig også køre det. :9xo
    Edit: Det kan dog også laves selv meget let, skal det siges ^^

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().