Hjælp til Selvbyg 'Gamer' PC 6000-7000 kr.

  • Hej Tweak.dk


    Jeg vil gerne have hjælp med at finde dele til en helt ny PC, min budget ligger på 6000-7000 kr :)
    Jeg vil meget gerne kunne køre CSGO på højt fps (300+-), samt de nye titler fx. (BO3)
    Kabinet osv. Behøves ikke at være det vildeste! Jeg går efter performance ingame. :)


    Jeg håber i kan hjælpe en ny begynder =)

  • Et foreslag:
    Du kunne også købe en ældre brugt pc med i5/i7 køb en køler til den og overclock den.
    Så sælger du bare det grafikkort(eller ikke, directx12 giver muligheden for at bruge 2 forskellige kort på samme tid*,)


    Og bum du har 3000-3500 til et nyt grafikkort







    *Det skal dog siges at det kommer al sammen an på om spil udviklere udnytter det. Directx12 kan gøre det. Men så skal du bare stole på de bruger det. Og det bruges slet ikke den dag idag, hvad jeg ved af. :whistling:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Er det kun computeren du skal bruge, eller skal der også være penge til skærm?


    Ellers kunne et sikkert bud være:


    i5 4460 cpu
    gtx 970 4gb grafikkort
    8gb hyperx fury ram
    Et bundkort med B85 chipsæt evt. MSI B85-G43
    kingston SSDNOW v300 120gb ssd
    en 1TB harddisk
    en fornuftig strømforsyning
    et billigt kabinet


    Det hele burde løbe op i omkring 6500-7000 ca.


    Hvis du er typen der overclocker, så skal du også have en ordentlig CPU køler med i købet, og der vil jeg anbefale en Cooler Master Hyper Evo 212, da den er billig og har en god ydeevne. Hvis du ikke har tænkt til at overclocke, så lad være med at smide penge efter en køler i første omgang. Stock køleren gør et fint stykke arbejde, og er også forholdsvis lydløs.

  • Igel's bud får lige et :9xo
    Husk dog lige på at den i5 ikke er en K model hvilket betyder den ikke kan overclockes, så den ekstra køler er kun hvis du Køber CPU som er en K model.
    :goodpost:


    Der er en her på tweaks side der bytter et rimelig nyt msi gtx 970 til andert grafikkort, mon ikke han kunne tænke sig at sælge det også :) der kan spares lidt penge ihvertfald så. K: GTX Titan / Titan Black

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

    Rettet en gang, sidst af emilpapis93 ().

  • Jeg er dsv. Ikke typen der OC'er, da jeg ikke har viden nok til det. Så derfor vælger jeg at holde mig væk fra det! :)
    Jeg har set på forskellige ting osv.


    Lige nu har jeg sat på min "Liste"



    CPU: Intel Core i5-4460
    Grafikkort: GTX 970 4GB (Gigabyte)
    Ram: 8gb Hyperx Fury
    Bundkort: MSI B85-G43
    SSD: Kingston SSDNOW v300 120GB
    1TB Harddisk: Ved ikke endnu, men tænker HDD WD black edition
    Køler: Cooler Master Hyper 212 Evo
    PSU: Corsair CX 750W PSU
    Kabinet: Fractal Design Define R5 Black


    Pris regnet til ca. 8400 kr. Gennem Komplett kun.


    Prisen er over mit lidt over min budget som jeg vil prøve på PC'en. Nogen af jeg der har en ide om hvad jeg kunne gøre osv.
    Hvis det er sådan at det her er virkelig det skal ud efter så kan jeg sagtens gøre at min budget er på 8500 kr.
    Men vil helst bruge omkring de 7000 kr. Da jeg har tænkt at bruge de resterende penge på andre ting udover PC :)


    Og tak for hjælpen for Emil og Igel! :9xo :9xo :9xo

  • Du har også valgt en del dyrere dele end jeg selv ville have gjort, hvilket ikke er en skidt ting, det hiver bare prisen unødigt op. Du har blandt andet fundet et forholdsvist dyrt kabinet, og ydermere har du smidt en evo 212 køler oveni. De to ting kan man godt spare lidt på. Køleren har du slet ikke brug for, som der også blev gjort opmærksom på. Har bygget en computer næsten magen til til min kæreste, og den har kørt et år nu med stock køler, og vi kan stadig ikke høre den.
    Her har jeg lavet en indkøbsliste til dig, som jeg godt kunne finde på at købe selv.
    Jeg har her fundet et billigere kabinet til dig, en billigere strømforsyning og et andet grafikkort. Du sparer 100-300,- pr. del i forhold til din liste, men det er det der løber op i sidste ende.


    Komplett 7,1k


    Dog skal vi her lige have en vurdering af størmforsyningen, da jeg ærlig talt ikke ved fandens meget om den slags.
    Eventuelt kan du gøre det, at du nedgraderer grafikkortet til et gtx 960 4gb og finder en "bedre" størmforsyning. Jeg tror dog i det store og hele ikke at det er nødvendigt, da denne her nok skal gøre arbejdet for dig. Men som sagt skal vi lige have en andens vurdering på den sag, da jeg ikke er helt sikker.

  • Tusind tusind tusind tak for at du gider at hjælpe mig!!! Det fandme dejligt! Jeg gør fandme alt det du siger :D jeg fatter næsten intet :)))
    Hvis der nogen måder jeg kan give tilbage så skriv endelig! :)

  • Nu skriver du at du ikke har forstand på at oc. Men du kan få et fint overclock op at køre på få minutter, så syntes det var rigtig ærgeligt hvis du bare afslog det. Det er gratis performance vi snakker om her ;) Kan godt være det ikke lyder så interesant nu, men om 3-4 år når det hele går lidt langsomt så kan den lidt igen. Desuden er gensalgs værdien meget højere på de CPU'er som kan overclockes.


    Bare ting værd at bemærke sig! Ellers en lækker PC! :rules:

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Hej.
    Jeg følger med på tråden da jeg også skal have ny pc, og har samme budget.
    men hvorfor vælger i bundkort med B85 chipsæt og ikke de nyere Z97 da de kan fås i nogenlunde samme prisklasse.