Opgradering af arbejdscomputer

  • Jeg står i den situation, at på mit arbejde, bruger jeg en Dell Optiplex 7010. Jeg tror det er en arbejdsstations PC. Den har en Intel Core i7 3770 med 16GB ram. Den køre faktisk hurtigt nok. Det store problem ligger i, at når jeg bruger Adobe Creative Cloud, og jeg f.eks. har Photoshop eller Indesign åbent, at så hakker den cirka hvert 30. sekund og fryser i 5. sekunder pr. gang. Det er meget irriterende.


    Nu kan jeg se, at det grafikkort, som er i computeren vist ikke er det bedste. Det er et Intel(R) HD Graphics 4000. Den bruger desuden Socket 1155 LGA.


    Tror I det vil hjælpe på problemet, hvis jeg får mit arbejde til at købe et Geforce GTX 970 sammen med et Asus MAXIMUS Ranger bundkort? Der er bare det, at det køre med en Socket 1150. Så kan jeg bruge det?


    Ellers må I meget gerne komme med forslag og råd. Det må højst koste 5000kr. i alt, men gerne mindre.


    Mvh.
    Thomas

  • Hej.


    Grafikkortet du nævner er en del af processoren, så du har ikke noget dedikeret grafikkort i maskinen.


    Om der er plads til et dedikeret grafikkort (og endda dual-slot) skal vi nok have det fulde modelnummer, for at finde ud af.


    Vil mene at GTX970 også er for stort til den 275W strømforsyning, der er som standard i maskinen.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Som Renegger er inde på, så skal du godt nok ned i et lille GFX kort hvis det skal trækkes på en 275W Strømforsyning.


    Samt ved jeg ikke helt hvad du vil med sådan et "voldsom" bundkort til Photoshop og InDesign.


    Tænker umiddelbart:


    ASUS Z97-P - ~700kr.
    ASUS STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 (2 GB) - ~1750kr.
    Cooler Master VS Series V550S - ~700kr


    Det er en samlet pris af 3150,- med Moms - så kan du evt. købe ekstra ram til maskinen :)




    Er de 5000kr med eller uden moms afregning ? :)

  • Jeg ville helt droppe bundkortet, hvis altså det nuværende har en PCI-e port. For ellers er det jo spild af penge.
    Det burde det, da man kunne konfigurere det med et mindre grafikkort dengang maskinen var i handelen.


    Jeg ville gøre følgende:
    1 stk. ny PSU (gerne den Nitan foreslår, men skulle kunne klares med en PSU til ca. 400kr)
    1 stk. PCI-e grafikkort (kan sikker godt være GTX970)


    Men først undersøg, om der er plads til dual-slot grafikkort i kabinettet. Ellers skal du ud og have nyt af det også. :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H