• Køb nogle nye blæser og skift den intel stock køler ud med en noctua/be quiet køler.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Køb nogle nye blæser og skift den intel stock køler ud med en noctua/be quiet køler.

    Ok tak for svaret, er du sikker på det er nødvendigt at udskifte det også, det lyder ikke til at det direkte er en del af problemet ? Anyway, har du nogle konkrete eksempler på hardware fra be quiet/noctua der ville passe og måske kan anbefale ?

  • Ok tak for svaret, er du sikker på det er nødvendigt at udskifte det også, det lyder ikke til at det direkte er en del af problemet ? Anyway, har du nogle konkrete eksempler på hardware fra be quiet/noctua der ville passe og måske kan anbefale ?


    Well jeg tror det er de to komponenter. Det kan dog også være din PSU eller grafikkort. Hvad ligger dit grafikkorts rpm på? Du kan hente dette program for at se dine rpm's http://openhardwaremonitor.org/

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jeg har fået at vide min PSU skulle være af rimelig dårlig kvalitet, så den skal nok udskiftet, det lader også til det er der lyden kommer fra.


    GPU fan RPM er på 1300~ Ved almindelig brug


    Ja din GPU skulle ikke være problemet.


    Var lige inde på newegg og kigge og der ser jeg flere folk som klager over larm. Skift din strømforsyning ud og evt. din cpu køler. Sådan en stock køler larmer meget.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Ja din GPU skulle ikke være problemet.


    Var lige inde på newegg og kigge og der ser jeg flere folk som klager over larm. Skift din strømforsyning ud og evt. din cpu køler. Sådan en stock køler larmer meget.

    Ok super tak for det. Så jeg kan godt konkludere at det er der den er gal så. Jeg har set på nogle Seasonic, deres G serie skulle være ret god. Ellers har du nogle anbefalinger og hvad skal jeg tænke over når jeg vælger PSU ?

  • Ok super tak for det. Så jeg kan godt konkludere at det er der den er gal så. Jeg har set på nogle Seasonic, deres G serie skulle være ret god. Ellers har du nogle anbefalinger og hvad skal jeg tænke over når jeg vælger PSU ?



    EVGA g2 serie er virkelig god. Superflower laver også gode strømforsyninger. Det samme kan siges for XFX. Seasonic er ofte dem som er oem til de forskellige mærker og derfor er de også super gode.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Du burde installere CPUID HWMonitor. Det er et gratis program, som jeg personligt altid har kørende.


    Det måler temperaturer på stort set alle ting i computeren, og det gode er, at den viser på minimum og maksimum temperatur og kølerhastighed. Dvs efter at have spillet i et par timer kan du se, hvor varm CPUen og grafikkortet blev, og hvor mange RPM blæseren kom op på.


    En stock køler larmer næsten altid meget, så det ville være en god ide at købe en aftermarket cooler, f.eks. CM 212 evo.


    Men det kan også sagtens være at dit grafikkort larmer - jeg kender ikke særlig meget til det kort du har, men jeg ved da for mit eget vedkommende at mit hd7950 kan nå helt op på 2700 RPM når det går vildt for sig - og det larmer!

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • op



    open hardware monitor gør det samme :-)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB