Er 1080p på en 27" virkelig så slemt?

  • Godaften til jer.


    Har kigget lidt efter en anden skærm, da jeg synes min 24" er begyndt at blive lidt lille og synes at 27" ville være mere tilpas, samt overvejer jeg også at gå over til et ips panel.


    har hørt at 1080p på 27" er dårligt/for lavt opløsning? kan dog se at PPI bliver kun på 81.59.
    er der nogle af jer der sidder en 27" med 1080p på som kan modsige det?
    ville helst ikke smide så mange ekstra penge efter et stærkere grafikkort for at gå op til 2560x1440.
    sidder forresten ca. 90 cm fra skærmen.


    Mest bruger jeg tiden ved maskinen på film/serie på netflix, video på youtube og gamer lidt, men mest single player spil som Mass effect, Life is Strange, Fallout, Elder scrolls og Wicther.


    PS: er nok blevet ødelagt af at havde en 120Hz skærm foran mig i ca. 3 år nu. Tak på forhånd :)

  • jeg har selv en 24" full-hd 120 Hz til at game på hjemme.


    og på arbejdet har jeg en 27" tommer full-hd


    jeg synes helt sikkert at 27" passer bedst til mig, og atdet giver et pænt billede i full-hd, men det kommer selvfølgelig også an på hvor god skærmen er:)


    men selvfølgelig vil jeg da hellere have en 27" 4k skærm:D

  • Har aldrig hørt udtrykket PPI før. Jeg er oldschool og bruger udtrykket dot pitch, hvilket for en 27" 1080p skærm typisk er 0.31 (afstanden mellem pixels). Har selv brugt det en del år indtil jeg skiftede til 1440p, og det var absolut ikke noget jeg fortrød.


    Nu er det lidt forskelligt hvordan sådan en skærm vil se ud, nogle af ASUS 120 Hz+ skærme med TN panel, kan virkeligt se forfærdelig ud (synlige scan lines, udvaskede farver osv). Har haft to Samsung skærm, som så ganske nydelige ud.

  • Jeg har 2x32" (1920p) Philips TV, jeg bruger som pc skærme.


    Jeg synes egentligt ikke at jeg HAR BRUG for en højere opløsning.


    Jo måske til arbejde.
    Hvis jeg deler skærmen op i 2 så jeg f.eks. har min kode til venstre, og websiden jeg koder til højre.
    Her kunne det være rart med lidt flere pixels, men det fungerer også udemærket med 1080p.


    Til spil synes jeg det fungerer fint med 1080p, mit GTX 670 kan alligevel ikke køre flydende i en højere opløsning.



    Jeg vil gerne have 2x27" 1440p skærme istedet, men det er mest fordi at de TV jeg bruger nu trækker alt for meget strøm ift. nyere skærme.
    Og hvis jeg alligevel skal have nye kan jeg ligeså godt "go all the way"

  • 2560*1440!


    Min primære skærm er en 27" med 2560*1440, og sekundær en 24" på 1920*1200.


    Når økonomien bliver til det, så køber jeg endnu en 2560*1440.
    27" er et ISP og 24 TN, og der er en verden til forskel, men TN som den ringeste af de to.

  • Sidder selv med en 4K 28" AOC skærm, og hvis jeg kunne ville jeg køre 4K konstant ville jeg gøre det.


    Men desværre fungerer mange spil ikke rigtigt hvis desktop er på 4K, så jeg er blevet tvunget til at køre ned i 1080P til daglig. :boxed:

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Sidder selv med en 4K 28" AOC skærm, og hvis jeg kunne ville jeg køre 4K konstant ville jeg gøre det.


    Men desværre fungerer mange spil ikke rigtigt hvis desktop er på 4K, så jeg er blevet tvunget til at køre ned i 1080P til daglig. :boxed:



    Bliver skrift ikke for småt med 4k@28"?


    Jeg synes 1080p@32" er en lille smule for stort, men ikke ret meget?