Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 23. august 2015, 16:21

Hey Tweak.dk & forummer !

Jeg vil bare høre, om du/i måske kan hjælpe mig med at forklar, hvordan displayporte virker..
For jeg har hørt rygter om at 1 displayport understøtter op til 2/3 skærme... er det rigtig ?

Hvis ja, så skal man jo ud og have fat i en adapater, men får man så den samme evne som 1:1 ?
og kan de betal sig og køre fra displayport til hdmi/dvi ?

//Morten aka Futz0r

P.S. (Hvis jeg har smidt den forkerte sted hen, så må bare flytte den)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Futz0r" (23.08.2015, 16:33)

2

søndag, 23. august 2015, 16:47

hvad for en skærm har du, og hvad for et grafikkort?
og hvad skal du bruge af programmer?

3

søndag, 23. august 2015, 16:54

hvad for en skærm har du, og hvad for et grafikkort?
og hvad skal du bruge af programmer?
Altså jeg har planer om at købe 2/3 skærme af AOC 27" LED g2770pqu, hvor der bl.a. er displayport indgang i. - men pt. sidder jeg med 2 skærme som kører med dvi og hdmi - men igen.. fremtidsplaner er jo at købe 2/3x 144hz skærme :)
Og jeg sidder med en Sapphire Radeon R9 270x hvor der er 2x dvi og 1 hdmi og 1 displayport.

Og hvad jeg skal bruge det til, er bl.a. livestreaming, koding og ja.. så set alt, hvad jeg laver :P

4

søndag, 23. august 2015, 17:14

Men har været inde og læse lidt..

Har fundet ud af, at DVI stik kan os bruges til 144hz skærme.. men det skal være dual-link
http://www.showmecables.com/images/catalog/product/DVIQA.jpg (ses på billedet)

Så tror jeg, at jeg vil bruge penge på DVI-i Dual links og DVI-D dual links. - Da det er næsten lige så godt som diaplayporte.. (udover displayporte kan tage større opløsning :)

5

søndag, 23. august 2015, 17:30

displayport kan køre 4 skærme i gennem et stik (med hver deres billede)

genneralt kan displayport mere end de andre, undtagen når det hdmi's medie funktioner:)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.