Relevant at opgrade eller ny computer

  • Hej


    Da jeg må erkende at min erfaring når det kommer til Hardware og at bygge computer selv er noget nær ikke eksisterende vil jeg forhøre mig her om hvorvidt opgradering af min computer giver mening.


    Jeg har


    motherboard: ASUS M489TD PRO/USB3 (https://www.asus.com/Motherboards/M4A89TD_PROUSB3/)
    Processor: Phenom II X6 1055T 2.8 GHz
    Grafikkort: Radeon HD 5770 1 GB
    RAM : 2 X 4 GB Kingston CL9 1600 MHz DDR3
    Hvis relevant er her desuden kabinet og strømforsyning
    Kabinet: Cooler Master Elite 332
    Strømforsyning: Energeon ATX 650 Watt


    Det er særligt grafikkort jeg formoder kunne bruge en opgradering.
    I må gerne komme med forslag til evt. nye dele, med henblik på at jeg ingen erfaring har med at samle computere selv eller noget, så jeg ser heller ikke umiddelbart overclocking som noget der vil blive brugt.


    På forhånd tak for hjælpen.

  • Hvilket spil ønsker du at kunne spille. Altså spil som du ikke kan spille ordentligt nu? Hvad vil dit budget være?

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • På nuværende tidspunkt er mit problem specifikt på ARK: Survival Evolved som selv ved laveste grafik ikke kører ordentligt, og det er formodentlig også matchende den tunge ende af hvad jeg kommer til at spille, da mere typisk spil for mig er city builders og civilization.


    Kan ikke umiddelbart give et budget for grafikkort alene da jeg ikke har kendskab til hvordan priserne ligger, men vil sige at budget for en samlet pc vil være i størrelsesordnen 8-9000 kr inklusiv windows.

  • Jeg kender endnu ikke til en computer som køre ARK ordentlig. Det skal dog siges at de har været gode til at opdatere spillet.


    Byg-selv er meget nemt, dog er det jo op til dig om du vil eller ej ;)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB