[Afstemning] Vælge Thinkpad, MM-Vision, eller vent på Skylake? (~6.000 kr. bærbar)

  • Hvilken bærbar vil du vælge? 6

    1. Lenovo Thinkpad L450 (0) 0%
    2. MM-Vision B4385 (5) 83%
    3. Vent på Skylake (0) 0%
    4. Anden (skriv venligst) (1) 17%

    Min meget gamle MM-Vision trænger snart til erstatning, så leder efter ny bærbar.
    Vægter i rækkefølgen: lille/let, god opløsning (skal bla. kode og lave VM), kvalitet, batteri.


    Jeg synes valget er mellem en Lenovo L450 (billede af valgte specs) eller en Vision B4385.


    Kort sammenligning:
    [Blocked Image: http://i.imgur.com/WF6oOfP.png]


    Vision giver selvfølgelig bedst specs for pengene, men Lenovo har sikkert bedre kvalitet.


    Hvad anbefaler i?
    MM-Vision siger deres 6. generation Skylake bærbare kommer til oktober/november, er de værd at vente på?


    Hvis du ikke vil uddybe dit valg, bare smid en stemme i afstemningen! :)


    Mange tak på forhånd!

  • Tror vi har set lidt for mange spyware ting ang. Lenovo, så mit svar er den fra mm-vision

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tror vi har set lidt for mange spyware ting ang. Lenovo, så mit svar er den fra mm-vision


    Lenovo skriver "Think-brand PCs are unaffected.". Men derfor kan man jo stadig miste tillid til et firma, jeg lader mig dog ikke påvirke så meget.


    Havde faktisk ikke tænkt på det, men tak :)


  • Lenovo skriver "Think-brand PCs are unaffected.". Men derfor kan man jo stadig miste tillid til et firma, jeg lader mig dog ikke påvirke så meget.


    Havde faktisk ikke tænkt på det, men tak :)


    Den fra MM-Vision har bedre specs(flere threads), lækker ips skærm og så har jeg kun hørt gode ting om deres support. Deres bærbar er også af god kvalitet.


    En ven af min bror, købte for nylig denne model https://www.mm-vision.dk/G4765-17-3-gamer-baerbar og kæft det var en lækker bærbar.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().

  • http://www.dba.dk/ibm-t430s-29-i7-ghz-8-gb/id-1016813453/
    I7, 8gb ram, 240gb ssd, lys i tastaturet, 1,7 kilo. Med den her model slipper du også for det lorte trackpad der kommer med de nye thinkpads. Endda lidt garanti endnu, ikke at det behøves.
    http://www.dba.dk/lenovo-t430s-intel-core/id-1017123656/
    En billigere ikke toptunet udgave. Men der findes rent faktisk reservedele til thinkpads, så du kan bare opgradere/erstatte. Med rimelig lang garanti hvilket betyder den heller ikke er særlig gammel.

    Lige i henhold til den vision, hvis ikke man kan skifte batteriet i den er den nogo. Om 2 år kan du have en lille let pc der skal være 1,2m fra en væg hele tiden. Billederne afsløre ikke om man kan, men kan næsten ikke forestille mig det i en 13,3".


    Desuden er 50% af nydelsen, fra en pc, skærmen, de sidste 50% er tastatur og trackpad/mus. I virkligheden gør det ingen nævneværdig forskel om du har en i5/i7 eller om det er den ene eller den anden generation. Det man dog kan mærke forskel på er batteritid, men tænk lige hvor meget 3k sluger af strøm.. just saying.


    Men mellem L450 og Vision. Kvalitetsmæssigt vinder lenovo nok, men Clevo som vidst nok levere deres kabinetter, skulle også være ret gode. Forestiller mig at højtaler, tastatur, trackpad er bedre på thinkpad hvor skærmen nok er bedst på Vision. Jeg læner mig op ad Vision, det er kun thinkpads tastatur der gør jeg er lidt i tvivl. Tilgengæld ville jeg vælge en Thinkpad T serie til hver en tid.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb