Gamer selvbyg PC

  • Hej her i forummet.


    Håber jeg kan få lidt hjælp/forslag til en Gamer selvbyg PC.


    Jeg har i første omgang ikke råd til nye dele overalt i PC-en, så jeg vil bruge følgende dele, som jeg allerede har:
    Kabinet: Axpertec Xion II mercery silver
    Grafikkort: Geforce GTX 570
    Ram: 2stk Geil 2GB PC3-10660
    Harddisk: Maxtor Diamond Max10 250Gb sata 3.0Gb HDD Model 6V250F0 + Seagate Pipeline HD
    500Gb Model St3500321CS


    Af nye dele får jeg brug for:
    1. Bundkort
    2. Processor
    3. Processorkøler
    4. Strømforsyning
    5. SSD harddisk til styresystem


    Jeg har set forslag i andre indlæg på nettet på f.eks. Asus Z97 gaming pro og Core i5 I5-4670K.


    Hvad siger I?


    OC er jeg ikke interesseret i, og jeg håber at kunne holde mig på omkring 4000kr.


    På forhånd tak!

  • Det er simpelhen også derfor jeg bliver nødt til at spørge sådan nogle som jer eksperter, så man ikke kommer til at købe noget der er unødvendigt. ;-)
    Det der med OC har jeg aldrig prøvet, så det er nok derfor jeg er lidt bange, når jeg hører ordet.
    Bange for noget bliver for varmt og brænder af. ;-)


    Ja det er DDR3 ram, selvom de ikke er helt nye.
    Når jeg i øvrigt siger omkring de 4000kr, så kan jeg nok godt strække mig til 4500kr, hvis det er dumt at ikke at ofre lidt mere.
    Det er dog min plan at jeg indenfor et år udskifter de andre "brugte" dele.

  • Jeg ville spare pengene til den ekstra køler. Den er ret overflødig hvis man ikke skal OC. Har processor magen til siddende i et system her i hjemmet, og den kører ganske fortrinligt med stock køling, og den er desuden forholdsvist lydløs. Jeg skal helt ned til kabinettet for at kunne ane nogen lyd.


    Så jeg ville i stedet for smide de 700,- efter et par ram
    https://www.komplett.dk/hyperx…-1866mhz-8gb-black/812856


    Så lader du dine nuværende sidde, og så er det godt dækket ind med 12gb ram.
    Grunden til jeg har valgt 1866mhz er, at der er 20,- forskel på dem og 1600mhz. Så man skulle da være et skarn hvis man skulle spare 20,- der selvom bundkortet ikke understøtter mere end 1600mhz.


    Så har du også lidt penge til overs i sparegrisen til et bedre grafikkort når den tid er inde :)

  • Den Noctua køler er hvad man kalder "overkill" ;) Køb enten en Hyper 212 EVO eller Noctua NH-U12S.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Tak for inputs :-)


    Jeg har læst lidt her på forummet og blevet lidt i tvivl om jeg ikke skal ofre lidt mere på min opgradering.


    Bland andet er jeg blevet opmærsom på, at der lige er kommet nye Intel processorer.
    Her tænker jeg på Intel Core i5-6600K Skylake.


    Jeg har set på dette opgraderingspakke fra Komplett :
    https://www.komplett.dk/opgrad…tel-core-i5-6600k/783615#


    Så får jeg også nye ram.


    Hvad siger I til denne pakke?


    Jeg vil stadig væk benytte mit grafikkort Geforce GTX 570 et ½ års tid endnu inden jeg køber nyt.


    Jeg skal dog stadig have en SSD harddisk samt ny strømforsyning, og kan de I forslog stadig "spille" sammen med opgraderingspakken?

  • Hvad vil du opnå ved at købe skylake fremfor Haswell? Du får ca 6% mere hastighed ud af skylake. Så hvis du syntes det er merprisen værd, så go for it.


    Og ja du kan stadig bruge samme PSU og SSD i et skylake build

  • Det kan du have ret i, og da jeg opgraderer fra nedenstående, så vil alt være et kæmpe fremskridt. ;-)


    Processor:AMD Athlon 64x2 dual core 4200+
    Bundkort: Asus M2V version: 1.01G
    Ram 3 GB




    Men da jeg ikke er den der opgraderer hvert andet år, som du nok kan se, så synes jeg lige så godt jeg kan springe lidt på vognen, da de 6% mere ydelse måske kan holde et par år længere, hvis du forstår hvad jeg mener.
    Og da prisen på i5-6600K skylake i forhold til i5-4690k kun er ca. 150kr så vil jeg godt have de 6% ekstra ydelse (der er godt nok køler inkl. i i5-4690k).
    Jeg er dog gået bort fra opgraderingspakken, da jeg nok aldrig kommer til at have 2 grafikkort, og bundkortet er nok også rimeligt dyrt.
    Jeg tænker mig nu at benytte AsusZ170-P, som er væsentlig billigere.

  • Bang for the buck socket1150 alternativ


    Priser taget fra proshop.dk


    Processor: Intel i5-4460 1424,-
    Bundkort: Asus H81-Gamer 630,-
    Ram: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 389,-
    SSD: Crucial BX100 250GB 715,-
    Strømforsyning: Corsair VS550 449,-

    3607,-