Køb af Ny Computer

  • Jeg har en ven der står og skal til at have en ny spand og vi har kigget på nogle dele men jeg ville Lige høre her inde om det kunne gøres Bedre til samme pris ca




    cpu : Intel Core i5-4690K LGA1150 2000kr


    cpu køl 500kr


    Seasonic S12G-750 80+ Gold : 1059kr


    Bund : Asus Maximus VII Ranger Socket 1150 : 999kr


    Kingston DDR3-1866 8GB HyperX Fury x 2 : 1000kr


    Samsung 850 EVO 250GB SSD SATA3 869kr


    NZXT Phantom 530 Black Gaming 999kr


    asus 980TI 6200kr

  • Har i overvejet at gå efter Z170 ?
    Det koster ca. 600 for MB og CPU og ram koster behøver ikke koste mere og så er det "fremtidssikret" :)


    SSD'en er der nok en del der vil pege finger af og forslå en anden, kan ikke huske om det er crucial de anbefaler fordi du får mere value-4-money og med samsungs "dårlige" omdømme vedr. EVO serien.


    Kabinet er der ikke meget at sige til.


    GFX er fint :)


    Hvad CPU køl er der kigget på?

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Cpu kølern er der ikke rigtig set på 1 der er så mange at det er stadig lidt et ? der
    Hvad mener du med at z170 er fremtidsikret? der er nok noget jeg ikke ved er det pga Skylake? du skal huske den skal kun kunne spille spil ikke noget Fancy :)

  • Cpu kølern er der ikke rigtig set på 1 der er så mange at det er stadig lidt et ? der
    Hvad mener du med at z170 er fremtidsikret? der er nok noget jeg ikke ved er det pga Skylake? du skal huske den skal kun kunne spille spil ikke noget Fancy :)

    Jeg tænker bare, når man bygger nyt og går efter high-end hardware, hvorfor så spare de sidste kr..
    Den er allerede 2 generationer gammel og der mangler f.eks ddr4 som formentlig bliver standard inden for et par år :)


    Den performer ikke væsentligt bedre, men 600 kr. er sku ikke meget i forhold til at den formentlig kan holde en eller to generationer længere :)

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality

  • Jeg tænker bare, når man bygger nyt og går efter high-end hardware, hvorfor så spare de sidste kr..
    Den er allerede 2 generationer gammel og der mangler f.eks ddr4 som formentlig bliver standard inden for et par år :)


    Den performer ikke væsentligt bedre, men 600 kr. er sku ikke meget i forhold til at den formentlig kan holde en eller to generationer længere :)

    Det er en rimlig Point du har der :) Men hvad er der galt med den ssd og vilken cpu køler skulle han så bruge på den skylake? det skal dog være Blæser

  • Jeg må være hudløs ærlig og sige CPU luftkøling er jeg ikke stærk i..


    Men Noctua går du vidst aldrig galt i byen med.
    Men der er også flere der anbefaler CM 212 evo - mener jeg.



    Der er i min optik intet galt med SSD, der er bare flere herinde som anbefaler Crucial over samsung pga den "shitstorm" de var igennem.

    Kabinet: NanoXia Deep Silence 1

    Mobo: ASrock Z77 Pro3

    CPU: Intel I7-3770k

    CPU køling: CM Evo 212, 2xSP120

    Ram: Corsair Dominator Platinum 16gb 1600 mhz

    PSU: Corsair HX 850

    GPU: Sapphire Tech. R9 290 Tri-x OC
    Lydkort: Creative SB X-FI Titanium Fatality


  • Bequiet hvis brun ikke er hans farve. Bequiet og Noctua er kongerne af luftkøling.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB