Forvirring omkring bundkort til Xeon

  • Hej.


    Jeg har lidt svært ved at tyde om de bundkort jeg kigger på understøtter min Xeon E3-1240L V3, socket 1150.


    Jeg leder efter et mikro-atx eller mini-itx.
    Eneste krav er enten en pci-e x4 og en pci-e 2.0 x8 eller dual lan og en pci-e 2.0 x8.
    Hvis der er understøttelse for ECC ram ville det være super, men ikke et krav. Har nemlig 2x8gb til at liggende.


    Mit dilemma er således:
    http://www.cpu-upgrade.com/CPU…1240_v3_motherboards.html vises der mange bundkort som understøtter min CPU, men tjekker jeg edbpriser eller producentens hjemmeside, så står der i nogen tilfælde ikke engang Xeon og i andre tilfælde står der kun Xeon.
    Men kan jeg gå ud fra at når der kun står Xeon på producents hjemmeside, så inkludere det også min V3? Andre steder skriver de f.eks Xeon 1200-serie.
    Er Xeon bare Xeon i den forstand eller.....? Jeg vil nødig ende med et bundkort der måske ikke understøtter alle funktionerne i CPU'en.


    På forhånd tak.

  • Hvorfor er det er krav, at det skal understøtte PCI-E 4.0? Man kan endnu ikke udnytte PCI-E 2.0.

    Nej nej det er skam ikke ver. 4.0. Det har jeg ikke noget hardware der understøtter. Der står x4.
    Jeg har et dual lan pci-e x4 og en sas-controller pci-e 2.0 x8
    x4 er 64-pins og x8 er 98-pins, hvis jeg ikke husker helt forkert.

  • Den liste du kigger på er egentligt fin nok.


    Xeon E3-1200 serien kan godt dække over Sandy Bridge og Ivy Bridge (V2) Xeon'er som er til LGA1155, din Xeon er en Haswell(V3) som er til LGA1150, så du skal sikre dig at bundkortet har den rigtige sokkel.


    Mht. til ECC rammene så skal du have et Lynx Point chipset dvs. et chipset der hedder C222, C224 eller C226, ellers kan du normalt ikke udnytte ECC delen.


    Alle disse bundkort understøtter din CPU samt har et Lynx Point chipset:
    http://www.edbpriser.dk/hardwa…&sort=TotalPrice&rlm=List



    Prisen er ganske vist en anden, men du kommer også op i workstation/server segmentet når du vælger det chipset

  • Mange tak LeetDonkey. Lige hvad jeg havde brug for at høre. Tror bare jeg vælger det jeg kender nemlig et supermicro X10SLM-F. Havde nemlig et X8SLI-F før til min X3450.