Det lugtede lidt brændt

  • hejsa, i går morgen da jeg stod op ved 12:30 tiden og ja det var morgen for mig efter jeg har kørt natbus, gik jeg hen åbnede terrasse døren tændte pc'en og synes at kunne lugte noget brændt lidt svagt dog.


    Jeg skal ikke lige kunne sige om det var der inden jeg tændte pc'en og om mine sanser var lidt langsom om at fatte det, det lugtede kun i 10 sekunder cirka ved heller ikke om lugten kom ude fra da jeg lige havde åbnet terrasse døren.


    Lugten lugtede som at der elektronik tror jeg hvertfald men kun cirka 5 - 10 sekunder.


    Åbnede starks min pc og kigge ind i den men kunne intet brændt eller svedeb se.


    Alt ser ud til at virke Blæsere / Hdd / Lyd / Tastetur og mus + de andre ting jeg har i mine usb porte virker og har testet resten af usb portene alt ser ud til at virke som de skal den bencmarker som den skal.


    Min psu er en 2-3 måneder gammel SuperFlower Leadex Platinum ‘8 Pack Edition’ 2000W, så tror ikk det er den.


    Men hvad tror i det kan være? synes ikke rigtig der er støv i blæserne eller pc'en men kan støv lugte sådan svagt i 5- 10 sec?

  • Hvis det var så kort er der muligvis gået en kodensator et sted. Du kan som regl se på dem at de er gået ved at de er puffet op på toppen. De sørger for strømmen er jævn. Så det er muligt alt køre som førhen.

  • Har lyst med en lygte på bundkortet / grafikkortene og rammene overalt kan ikke se noget der er sveden eller noget der ser brændt ud.


    Hvis en kondensator går ville pc'en så ikke blive ustabil?

  • Jo det kan det jo sagtens være, men ville psu'en så ikke slukke af sig selv eller blive ustabil?


    Den SuperFlower Leadex Platinum ‘8 Pack Edition’ 2000W jeg har er jo kun 2-3 måneder gammel og af rigtig god kvali, men der er garati på den enndu.


    men hvis en kondensator er gået vil det så ikke gøre systemet ustabil for det er det ikke pt.

  • Er heller ikke 100 % sikker på lugten kom fra min pc, tændt min pc og åbnede terrasse døren og så lugtede det svagt brændt meget svagt, da jeg efterfølgene lugtede til min pc inden jeg åbnede den kunne jeg ikke lugte noget heller ikke da jeg åbnede den, lugten var også hurtigt væk 5-10 sec max.

  • Når en kodensater går er der ingen lyd bare en kort ubehagligt lugt. Men det er ikke sikkert du kan mærke noget. hvis det er i din PSU, så sidder der flere sammen så du nok ikke vil mærke noget overhovedet med mindre du presser den max